Badania Lewis Global Communications wskazują na duży entuzjazm w kwestii mediów społecznościowych po stronie pracowników. Zanim jednak przejmą oni rolę ambasadorów marki, firmy muszą zapewnić im odpowiednie wsparcie.

• 60 proc. pracowników biorących udział w badaniu agencji Lewis Global Communications uważa, że programy ambasadorskie w mediach społecznościowych zwiększają zaangażowanie.
• Ponad połowa (52 proc.) ankietowanych przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni.
• Prawie 40 proc. osób potwierdza, że firmy, w których pracują są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany do żadnych aktywności.
Z badania agencji Lewis Global Communications wynika, że pracownicy widzą się w roli ambasadorów marek, dla których pracują. Wyniki badania wskazują jednak, że istnieje spore pole do poprawy w kwestii budowania zaangażowania pracowników (Employee Advocacy). Oto 3 główne problemy wskazane przez ankietowanych.
Firmy nie korzystają z programów Employee Advocacy
Większość ankietowanych (60 proc.) uważa, że programy Employee Advocacy zwiększają zaangażowanie pracowników. Inne wymieniane korzyści to wzrost sprzedaży (40 proc.) i uznanie dla najbardziej aktywnych pracowników (36 proc.).
Jednak połowa firm objętych badaniem nie prowadzi specjalnych programów, chociaż sami pracownicy deklarują chęć udziału w takich inicjatywach. Ponad połowa (52 proc.) ankietowanych przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni.
Niewykorzystany potencjał mediów społecznościowych
Prawie trzy czwarte pracowników (73 proc.) stwierdziło, że ich firmy powinny być bardziej aktywne w mediach społecznościowych. Jak się okazuje w połowie ankietowanych firm, wciąż zabrania się korzystania z mediów społecznościowych w trakcie godzin pracy.
Prawie 40 proc. potwierdza, że firmy, w których pracują są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany żadnych aktywności. Co więcej, 73 proc. pracowników udostępnia treści firmy w jednym lub więcej ze swoich prywatnych kanałów. Ankietowani wskazują poczucie dumy z firmy (54 proc.) i chęć wspierania organizacji, dla której pracują (37 proc.) jako główne powody tych aktywności.

KOMENTARZE (0)