PARTNER PORTALU partner portalu

Pracownicy chcą być ambasadorami w social media. Brakuje im jednak wsparcia ze strony firm

Badania Lewis Global Communications wskazują na duży entuzjazm w kwestii mediów społecznościowych po stronie pracowników. Zanim jednak przejmą oni rolę ambasadorów marki, firmy muszą zapewnić im odpowiednie wsparcie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy chcą być ambasadorami w social media. Brakuje im jednak wsparcia ze strony firm

• 60 proc. pracowników biorących udział w badaniu agencji Lewis Global Communications uważa, że programy ambasadorskie w mediach społecznościowych zwiększają zaangażowanie.

• Ponad połowa (52 proc.) ankietowanych przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni.

• Prawie 40 proc. osób potwierdza, że firmy, w których pracują są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany do żadnych aktywności.

Z badania agencji Lewis Global Communications wynika, że pracownicy widzą się w roli ambasadorów marek, dla których pracują. Wyniki badania wskazują jednak, że istnieje spore pole do poprawy w kwestii budowania zaangażowania pracowników (Employee Advocacy). Oto 3 główne problemy wskazane przez ankietowanych.

Firmy nie korzystają z programów Employee Advocacy

Większość ankietowanych (60 proc.) uważa, że programy Employee Advocacy zwiększają zaangażowanie pracowników. Inne wymieniane korzyści to wzrost sprzedaży (40 proc.) i uznanie dla najbardziej aktywnych pracowników (36 proc.).

Jednak połowa firm objętych badaniem nie prowadzi specjalnych programów, chociaż sami pracownicy deklarują chęć udziału w takich inicjatywach. Ponad połowa (52 proc.) ankietowanych przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni.

Niewykorzystany potencjał mediów społecznościowych

Prawie trzy czwarte pracowników (73 proc.) stwierdziło, że ich firmy powinny być bardziej aktywne w mediach społecznościowych. Jak się okazuje w połowie ankietowanych firm, wciąż zabrania się korzystania z mediów społecznościowych w trakcie godzin pracy.

Prawie 40 proc. potwierdza, że firmy, w których pracują są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany żadnych aktywności. Co więcej, 73 proc. pracowników udostępnia treści firmy w jednym lub więcej ze swoich prywatnych kanałów. Ankietowani wskazują poczucie dumy z firmy (54 proc.) i chęć wspierania organizacji, dla której pracują (37 proc.) jako główne powody tych aktywności.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.