"Pracodawca z wyboru". Sześć wielkich marek, które robią to dobrze

Jak Intel, General Electric, Heineken, Spotify i McDonald's pozyskują pracowników? Employer branding w ujęciu gigantów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

"Pracodawca z wyboru". Sześć wielkich marek, które robią to dobrze

PODZIEL SIĘ


Autor: Gabriel Paździor

www.pulshr.pl

27 wrz 2017 6:00


• W komunikacyjnym świecie, który coraz mocniej przyspiesza, employer branding musi, bardziej niż kiedykolwiek, celować ze swoją komunikacją.

• Prezentujemy zestaw sześciu kampanii i sytuacji, w których wielkie przedsiębiorstwa trafiły w dziesiątkę.

 

Employer branding ma to do siebie, że musi wyrastać z dobrego, przemyślanego pomysłu na komunikację całego przedsiębiorstwa. Jednak sprawienie, by pracownicy sami przyszli do firmy jest trudne. Warto więc przyglądać się wielkim. Oto dziesięć przykładów kampanii z zakresu employer brandingu mogące posłużyć za inspirację, a które przeprowadziły wielkie, światowe marki.

Po pierwsze jednak należy zdać sobie sprawę z dynamiki komunikacji w jakiej się obracamy. Jest bowiem ona kluczem do poprawnego zaplanowania całej strategii rekrutacyjnego działania.

Nowe narzędzie w rękach rekruterów

XIX i XX wiek to potężna akceleracja ludzkiej myśli technicznej, którą obrazują takie wynalazki jak: kolej, samochód czy też - bardziej pomocne w sektorze pozyskiwania pracowników - telefon komórkowy, internet i algorytm wyszukiwania Google.

Czytaj też: Content marketing wkracza do świata HR

- Każdego miesiąca praktycznie widzimy nowe sposoby komunikacji i są one dla nas, jako dla marketingowców, HR-owców ważne - podkreśla Karl-Johan Hasselstrom z Universum, szwedzkiej agencji doradczej zajmującej się employer brandingiem. Podkreśla on, że w XXI wieku ta akceleracja nie zwolni. Więcej - dała nowe narzędzie walczącym o pracownika: media społecznościowe i ich zdolność do precyzyjnego kierowania komunikacji.

Kampanie opisane poniżej są dobrane pod kątem łączenia przekazu do pracowników, o pracownikach, z głównym celem przedsiębiorstwa - sprzedażą lub misją.

General Electric (GE)

W kampanii filmowej sprzed kilku lat GE oparło swój przekaz o historię młodego człowieka, który chce pracować przy programowaniu maszyn. GE to konglomerat działający między innymi w branżach produkcji maszyn i sprzętu dla przemysłu energetycznego i wydobywczego.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.