Praca dla inżyniera: Jak przyciągnąć pokolenie Z do firmy?

Działy HR z sektora produkcyjnego i nowych technologii mają problem z pozyskaniem inżynierów. W przypadku pokolenia Z, zadanie to jest jeszcze trudniejsze. Jak podejść do młodego pokolenia?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca dla inżyniera: Jak przyciągnąć pokolenie Z do firmy?

  • Jedną z grup zawodowych, których przedstawicieli najtrudniej znaleźć, są inżynierowie.
  • Dla inżynierów z pokolenia Y oraz Z najważniejszym aspektem przy wyborze pracodawcy nie są warunki finansowe.
  • Młode osoby częściej interesują się organizacjami, które oferują szereg przydatnych szkoleń branżowych, jak i tych skupionych na rozwoju dodatkowych umiejętności, np. kompetencji miękkich.

Jak pokazują wyniki opublikowanego przez firmę doradztwa personalnego ManpowerGroup raportu “Niedobór talentów”, problemy w znalezieniu poszukiwanych kandydatów zgłasza blisko połowa, bo 45 proc. pracodawców w Polsce. Jedną z grup zawodowych, których przedstawicieli najtrudniej znaleźć, są inżynierowie. Charakteryzuje ich nie tylko wiedza techniczna, łatwość poruszania się po nowych technologiach, ale też dobra znajomość języków obcych oraz kreatywność w działaniu. Niestety, konkurencja jest duża i obecnie ciężko jest wyróżnić się na jej tle. W przypadku branży produkcyjnej z problemem tym firmy spotykają się dwa razy częściej.

Skąd wziąć kandydatów?

Pokolenie Y i Z to ludzie wychowani w cyfrowym świecie, więc mile widziane są tu wszelkie komunikaty płynące kanałami online – poprzez portale pracy, nie tylko te popularne, ale również branżowe, social media – grupy dyskusyjne, fora, ogłoszenia na oficjalnych profilach firm, czy niestandardowe formy rekrutacji np. przez Messengera. Dodatkowo, jak radzą eksperci, warto poświęcić czas na przygotowanie ciekawych ogłoszeń rekrutacyjnych.

Pokolenie Y i Z to ludzie wychowani w cyfrowym świecie, więc mile widziane są tu wszelkie komunikaty płynące kanałami online. (Fot. Shutterstock) Pokolenie Y i Z to ludzie wychowani w cyfrowym świecie, więc mile widziane są tu wszelkie komunikaty płynące kanałami online. (Fot. Shutterstock)

– W przypadku stanowisk inżynierskich ważne są konkretne informacje, przejrzysta forma oraz porządek, zarówno dla specjalistów z pokolenia Y jak i Z. Jednakże liczy się także aspekt kreatywności, który może być widoczny w postaci zastosowania infografik lub ciekawych zdjęć pracowników firmy. Młodych inżynierów, na pewno nie skuszą ogólniki albo nader oryginalne nazwy stanowisk jak np. process ninja – komentuje Nina Tokarz, konsultant HRK Engineering & Manufacturing.

Możliwość pracy z najlepszymi

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.