PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Poczytny jak… magazyn firmowy

Jak przekazać kilkuset pracownikom informacje na temat tego, co dzieje się w firmie? Jak pokazać funkcjonowanie każdego działu i jego wpływ na całość organizacji? Jak pochwalić się sukcesami? Firmy znalazły na to sposób – wydają gazety dla pracowników.

Poczytny jak… magazyn firmowy
Forma oraz skondensowanie pewnych konkretnych treści w jednym miejscu i jednym czasie ma znaczenie w odbiorze firmy przez pracownika (fot. shutterstock.com)
REKLAMA
  • Duże firmy polskie i międzynarodowe korporacje, dla których ważna jest dobra i sprawna komunikacja z pracownikami, wydają magazyny dla pracowników, włączając je do palety narzędzi wykorzystywanych w komunikacji.
  • Forma oraz skondensowanie pewnych konkretnych treści w jednym miejscu i czasie ma znaczenie w odbiorze firmy przez pracownika, daje poczucie bycia poinformowanym o tym, co dzieje się w firmie i zintegrowanym z ludźmi pracującymi w przedsiębiorstwie.
  • Nowością jest to, że komunikację wewnętrzną zaczynają wprowadzać również małe firmy, nawet poniżej 30 pracowników.

Magazyny drukowane dla pracowników to zyskujący na popularności element komunikacji wewnętrznej. Taki magazyn to z jednej strony świetne narzędzie informacyjne – można przekazać setkom pracowników, co dzieje się w firmie, z drugiej świadczy o prestiżu firmy i jej zaangażowaniu w to, by pracownicy mieli stale aktualne wiadomości.

– Dobrze prowadzona komunikacja wewnętrzna stanowi o sile każdej firmy. Pracownicy chcą wiedzieć, co dzieje się w organizacji - nie tylko w perspektywie krótkofalowej, ale również długofalowej: jakie firma ma plany, gdzie chce być za kilka/kilkanaście lat. Skuteczna komunikacja wewnętrzna powinna budować dialog z pracownikami, a nie być tubą zarządu. Komunikacja wewnętrzna spełnia kilka funkcji i służy nie tylko informowaniu, ale również motywuje, integruje, wpływa na efektywność pracy i przynależność do danej organizacji – mówi  Agnieszka Żelazko, dyrektor zarządzający w Grupie BRM, autorka książki „10 odsłon PR”.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Firm, które wydają taki magazyn, jest coraz więcej. Przykładów nie trzeba daleko szukać. Wydaje go na przykład Śnieżka. „W KOLORZE”, którego adresatem są pracownicy Śnieżki, ukazuje się raz na kwartał. Magazyn w przystępny sposób opisuje aktualności z życia firmy – w obszarze odnoszonych sukcesów, inicjatyw społecznych czy nowych produktów. Kwartalnik zawiera ponadto część lifestyle’ową, bogatą w praktyczne porady, ciekawostki i pomysły na spędzanie wolnego czasu. Magazyny dla pracowników wydają także Henkel („Henkel Life”), Knauf, producent materiałów budowlanych („Family and Work"), ING Bank Śląski (magazyn „BAŚKA”), PZU („Świat PZU” to 48-stronicowy kwartalnik ukazujący się w nakładzie 4000 egz.) czy Goodyear Dunlop Tires Polska („Oponowości”).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Poczytny jak… magazyn firmowy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.