PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Pandemia stresu. Mniej śpimy, zamartwiamy się i tyjemy

W minionym roku Polacy spędzili ponad 256 mln dni na zwolnieniach chorobowych – średnio każdy pracownik przebywał na L4 przez około 16 dni. Tak szwankuje nasze zdrowie fizyczne i psychiczne, wzrosły zaburzenia związane z regularnym, zdrowym odżywianiem. Od wiosny do jesieni 2020 r. 28 proc. Polek i Polaków przytyło. Przeniesienie pracy biurowej do domów nie zwalnia pracodawców z dbania o podwładnych. Tym bardziej, że w dobie pandemii nadal mogą oni oferować benefity wspierające wellbeing pracowników.

  • Karolina Markowska
    km
  • 21 kwi 2021 12:23
Pandemia stresu. Mniej śpimy, zamartwiamy się i tyjemy
Od wiosny do jesieni 2020 r. 28 proc. Polek i Polaków przytyło (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • W wyniku obostrzeń i przymusowej izolacji społecznej, przejścia w tryb pracy zdalnej bądź hybrydowej, zdecydowana większość wydatków, jakie ponoszą pracodawcy na utrzymanie pracowników w biurze została całkowicie wyeliminowana lub zminimalizowana.
  • Przede wszystkim w kwestii benefitów pozapłacowych. Dziś pracownicy nie korzystają z karnetów na siłownię czy do kina. Zmiana stylu pracy nie oznacza jednak, że wydatki na benefity powinno się zawiesić.
  • Benefity powinny skupić się przede wszystkim na wsparciu zdrowia pracowników.

Zgodnie z wyliczeniami Edenredu (firma oferująca benefity korporacyjne) pracodawca wydawał średnio 1082 złotych miesięcznie na pracownika, który swoje obowiązki wykonywał w biurze.

Najwięcej z tej kwoty pochłaniały m.in. targi i konferencje (27 proc.), szkolenia (24 proc.) oraz spotkania biznesowe i imprezy integracyjne (po 11 proc.). Pozostałe niecałe 30 proc. było pożytkowane na utrzymanie przestrzeni biurowej czy zapewnienie kawy, herbaty, owoców.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W wyniku obostrzeń i przymusowej izolacji społecznej, przejścia w tryb pracy zdalnej bądź hybrydowej, zdecydowana większość tych wydatków została całkowicie wyeliminowana lub zminimalizowana.  

Przede wszystkim w kwestii benefitów pozapłacowych. Dziś pracownicy nie korzystają z karnetów na siłownię czy karnetów do kina. Zmiana stylu pracy jednak nie oznacza, że wydatki na benefity powinno się zawiesić. 

- Benefity w dobie pandemii powinny odpowiadać na realne potrzeby pracowników. Przez ostatni rok zauważyliśmy, że świadczenia, które niegdyś cieszyły się ogromną popularnością i były podkreślane przez pracodawców jako wyróżniki ich oferty, straciły na znaczeniu. Nie oznacza to jednak, że ta wyjątkowa sytuacja zwalnia firmy z dbania o dobrostan pracowników. Alarmujące dane o zdrowiu psychicznym Polaków oraz o rosnącym problemie nadwagi sprawiają, że pracodawcy powinni zaadresować te problemy nie tylko ze względów biznesowych, ale też jako element odpowiedzialności społecznej. Część z tych środków, które wcześniej były przeznaczone na pracowników pracujących w biurach i zakładach można wykorzystać na świadczenia dla pracowników zdalnych, np. jako dofinansowanie wyżywienia (karty lunchowe na posiłki z dostawą do domu), dopłatę do wyposażenia domowego biura czy zdalnych szkoleń – komentuje Sylwia Bilska z Edenred Polska.  

Nowe wyzwania dla pracowników  

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pandemia stresu. Mniej śpimy, zamartwiamy się i tyjemy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Nadia 2021-04-23 07:49:46

    Mam dobrą pracę,od pandemii nikogo nie zwolnili, więc nie mam co się martwić. U nas jest przeciwnie docenia się pracowników a nie się ich zwalnia. Nawet ostatnio w pracy dostałam premię i kupiłam irobota. Trzeba być pozytywnej myśli i się nie stresować, koronawisus w końcu kiedyś się skończy. :)

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.