PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Oto, jak walczą o reputację największe firmy w Polsce

Wiemy, co jest ważne w komunikacji firm, spodziewamy się kryzysu, ale nie jesteśmy na niego dobrze przygotowani - tak można opisać wyniki pierwszego badania dotyczącego reputacji firm działających w Polsce, przeprowadzonego przez On Board Think Kong.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 25 lut 2020 20:00
Oto, jak walczą o reputację największe firmy w Polsce
Trendy społeczne, technologiczne, komunikacyjne sprawiły, że na budowanie reputacji musimy dziś spojrzeć znacznie szerzej niż jeszcze kilka lat temu. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Jak zaznacza Katarzyna Reck z On Board Think Kong około 20 proc. pytanych przyznała, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania.
  • Wśród trzech najczęściej podkreślanych odpowiedzi na pytanie o strategię zarządzania reputacją znalazły się: aktywne działania medialne, w tym prowadzenie biura prasowego, monitoring mediów i social mediów, a także aktywne działania właśnie w mediach społecznościowych.
  • Jeżeli chodzi o budowanie reputacji w internecie, z mediów społecznościowych korzysta prawie 85 proc. ankietowanych współpracuje z wydawcami, prowadzi blogi i publikuje treści eksperckie.

Reputacja jest nieocenioną wartością firmy. Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji ma ona wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych.To wniosek z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, w którym o opinię zapytani zostali dyrektorzy komunikacji.

Inicjatorem badania jest agencja On Board Think Kong (OBTK). Analizę przeprowadzono pod patronatem Konfederacji Lewiatan i Uniwersytetu Warszawskiego. W badaniu wzięli udział dyrektorzy komunikacji z największych firm w Polsce.

- Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji - zauważa Katarzyna Reck z On Board Think Kong.

Podkreśla, że co piąty pytany przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania. Odwracali się od firmy konsumenci. Tyle samo pytanych zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy.

- Trendy społeczne, technologiczne, komunikacyjne sprawiły, że na budowanie reputacji musimy dziś spojrzeć znacznie szerzej niż jeszcze kilka lat temu. Wynika to nie tylko z wszechobecności technologii, ale przede wszystkim ze zmiany oczekiwań odbiorców - klientów, partnerów biznesowych, pracowników. A te oczekiwania to przede wszystkim autentyczność tego, co mówi firma i zgodność z tym, co faktycznie robi - w różnych aspektach: pracodawca, produkty, społeczna odpowiedzialność - dodaje Reck.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oto, jak walczą o reputację największe firmy w Polsce

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.