- Autor: KDS
- •29 cze 2017 17:20
Jeśli chce, by twoi pracownicy byli bardziej kreatywni i mniej zestresowani, do biur wprowadź .... sztukę. Tę tezę potwierdzają amerykańskie badania. W życie wprowadza ją firma People.

Nie tylko obraz, ale też instalacje świetlne, dzieła ruchom, rzeźby, wizualizacja dzieł sztuki na plazmach czy artystyczne grafiki i fototapety. Po prostu różnego rodzaj sztuka obecna w przestrzeni biurowej w 78 proc. przypadków redukuje stres. Z kolei w 68 proc. przypadków pobudza kreatywność wśród pracowników. To wyniki badania przeprowadzonego m.in. przez Business Comittee for the Arts (BCA), organizację nonprofit, która zajmuje się promowaniem sztuki m.in. w miejscu pracy.
Tę myśl w życie wprowadziła firma People, która zajmuje się doradztwem personalnym i uruchomiła Art project. To program, który ma wspierać młodych obiecujących, polskich artystów. W pierwszym etapie programu postawiła na prace Doriana Karolaka, malarza i rysownika - studenta ASP w Warszawie. Dzięki czemu 37 rysunków tego artysty przedstawiających ludzi można właśnie oglądać w warszawskim biurze People.
Obrazy mają nie tylko upiększać wnętrze, ale inspirować, zachęcać do nieszablonowego myślenia oraz pokazywać, że sztuka może być ważnym i wzbogacającym elementem naszej codzienności, dostępnym dla każdego.
- Sztuka inspiruje, ale także pobudza kreatywne myślenie. Ma często ogromny wpływ na samopoczucie, sposób komunikacji pracowników czy osoby odwiedzające biuro. Badania pokazują, że otoczenie minimalistyczne, określane jako lean, nie działa stymulująco, a w przestrzeni, w której obecna jest sztuka i zieleń nasza efektywność rośnie o 15% do 30%. Artystyczne i zielone akcenty w biurze niwelują stres i mają przełożenie na poczucie satysfakcji z wykonywanej w ich otoczeniu pracy - mówi Lucyna Pleśniar, prezes zarządu People.
W People przypominają, że wielu światowych graczy wykorzystuje sztukę w przestrzeni biurowej. Mowa tu o takich firmach jak: Microsoft, Deutsche Bank, Goldman Sachs.
- W dojrzałych gospodarkach takich jak USA, Wielka Brytania czy Francja sponsoring kultury cieszy się ogromnym i rosnącym zainteresowaniem, co jest także związane z wysoką rangą nadaną sztuce w tych społeczeństwach. Współpraca kultury i biznesu w Polsce ma coraz więcej zwolenników, nadal jednak jest ona daleka od standardów spotykanych np. w Europe Zachodniej - zaznaczają eksperci.


KOMENTARZE (1)