PARTNER PORTALU partner portalu

Nietypowa ulotka motywacyjna Huawei nabiera nowego wydźwięku

Technologiczna chińska firma Huawei otworzyła nowe biuro w Tajpej. W kawiarni na pracowników w nowej lokalizacji czekała nietypowa ulotka motywacyjna.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nietypowa ulotka motywacyjna Huawei nabiera nowego wydźwięku

  • Broszurka motywowała do pracy i jednocześnie sugerowała trudne czasy dla firmy.
  • Dziennikarze Reutersa wypatrzyli tę samą ulotkę zamieszczoną przy popularnej w Chinach książce biznesowej. Tę można było kupić także w siedzibie Huawei.
  • Książkę napisał były prezes Alstomu. Opisuje ona amerykańską politykę gospodarczą wobec firm zagrażających amerykańskim interesom.
  • Sytuacja Huawei ma być jednym z tematów nadchodzącego szczytu G20 w Japonii.

Nowa siedziba chińskiej firmy Huawei została otwarta kilka tygodni temu w Songshan (dzielnica Tajpej, stolicy Tajwanu). W czerwcu odwiedziła ją grupa dziennikarzy agencji Reutersa. Wśród ciekawych spraw, które opisali wysłannicy agencji informacyjnej, pojawiły się nietypowe metody motywowania zatrudnionych. Sprawa nabrała nowego wymiaru, gdy wybuchła wojna między administracją Stanów Zjednoczonych a chińską firmą.

Przypomnijmy, że Donald Trump określił na początku miesiąca Huawei jako "zagrożenie dla amerykańskiego bezpieczeństwa". Wpłynęło to na relacje amerykańsko-chińskie. Teraz dużo mówi się o tym, że Huawei musi przekonać ponownie do siebie międzynarodowych graczy.

Dziennikarze Reutersa wśród zaobserwowanych w Huawei ciekawostek zauważyli ulotkę motywacyjną. Takie same kartki leżały w kawiarence, którą Huawei otwarło dla swoich pracowników w nowej siedzibie. Widnieje na niej napis w języku chińskim: "Rany i blizny wzmacniają cię, a trudne czasy kują prawdziwych bohaterów."

Tej nietypowej ulotce towarzyszy jednak jeszcze jeden fakt. Fotograf Jason Lee uwiecznił ją w sklepiku dla pracowników przy chińskim wydaniu książki "Amerykańska pułapka" autorstwa Francuza Frederica Pierucciego, byłego prezesa francuskiego Alstomu. Firma jest przedsiębiorstwem działającym w logistyce kolejowej. Książka opowiada o amerykańskiej taktyce walki handlowej z firmami, które zagrażają amerykańskim interesom. Co ciekawe, książka cieszy się w Chinach dużą popularnością, o czym wspomina w czerwcowej wzmiance "The Washington Post." W kwietniu ukazała się w przekładzie na mandaryński.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.