PARTNER PORTALU partner portalu

Nie tylko pensja. Oto, co w 2020 roku przyciągnie kandydatów do pracy

Szkolenia i rozwój, benefity i wynagrodzenie, większa elastyczność zatrudnienia, atmosfera w miejscu pracy. Co w 2020 r. będzie największym wabikiem dla kandydatów? Na to pytanie odpowiadają m.in. Magdalena Wyrzykowska-Glezner (PGE Energia Ciepła), Piotr Dziwok (ShellPolska, ABSL), Magdalena Zagrodnik (Amazon), Grzegorz Lamot (Globetek), Vera Cubranic Bocak (British American Tobacco).

Autor: Justyna Koc 3 sty 2020 12:48

REKLAMA

- Obecnie mamy na rynku 4 pokolenia bardzo różniące się od siebie pod kątem podejścia do pracy. Młodzi wchodzący na rynek wymuszają na pracodawcach zmianę w wielu obszarach, z czego korzystają również przedstawiciele starszych pokoleń. Jednym z takich obszarów jest podejście do elastycznej formy pracy (flex) – pod kątem samej formy zatrudnienia, umowy, miejsca, z którego pracujemy, czy żonglowania liczbą godzin przepracowanych w danym dniu, aby móc zadbać również o sferę prywatną. Coraz więcej firm, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników i kandydatów, modernizuje przestrzenie biurowe na takie, które wspierają pracę zespołową, dają przestrzeń na pracę koncepcyjną czy chwilę relaksu, aby każdy czuł się dobrze w miejscu, w którym spędza większość dnia. Temat szeroko pojętego well-beingu staje się nieodłącznym elementem oferowanych przez pracodawcę benefitów. Na przestrzeni ostatnich lat benefity typu prywatna opieka medyczna czy karta sportowa stały się standardem, który znajdziemy niemalże w każdym ogłoszeniu rekrutacyjnym. Firmy dostosowując się do rynku i przedstawicieli różnych pokoleń, przygotowują rozbudowane i elastyczne programy benefitowe, w ramach których każdy pracownik może indywidualnie zdecydować z czego chce skorzystać i na co przeznaczyć np. punkty zgromadzone na koncie. Z nietypowych benefitów, po które coraz częściej sięgają organizacje, są np. specjalne programy wsparcia dla rodziców i przedszkola przy firmach, usługa concierge, konsultacje psychologiczne, zajęcia z jogi itp. O tym jak daleko posuwają się firmy w dbałości o zadowolenie pracownika świadczy również fakt, że coraz więcej firm tworzy w swoich strukturach na przestrzeni ostatnich lat stanowisko Chief of Happines Officer (CHO). Zadaniem osób na tym stanowisku jest wsparcie pracowników w zrozumieniu celu i znaczenia wykonywanej przez nich pracy, zwiększenie ich zadowolenia z pracy oraz budowanie ich zaangażowania, aby stali się jak najbardziej efektywni w pracy, w myśl zasady „zaangażowany pracownik to efektywny pracownik”. Pracownicy coraz częściej oczekują od swoich pracodawców realnego społecznego zaangażowania, a także umożliwienia im realizacji swoich ambicji w tym zakresie. Coraz większą popularnością cieszą się programy wolontariatu pracowniczego – ocenia Izabela Szczurska, recruitment & employer branding leader w PwC Polska. (Fot. mat. pras.)



REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.