Szkolenia i rozwój, benefity i wynagrodzenie, większa elastyczność zatrudnienia, atmosfera w miejscu pracy. Co w 2020 r. będzie największym wabikiem dla kandydatów? Na to pytanie odpowiadają m.in. Magdalena Wyrzykowska-Glezner (PGE Energia Ciepła), Piotr Dziwok (ShellPolska, ABSL), Magdalena Zagrodnik (Amazon), Grzegorz Lamot (Globetek), Vera Cubranic Bocak (British American Tobacco).
- Autor:Justyna Koc
- •3 sty 2020 12:48

- Obecnie mamy na rynku 4 pokolenia bardzo różniące się od siebie pod kątem podejścia do pracy. Młodzi wchodzący na rynek wymuszają na pracodawcach zmianę w wielu obszarach, z czego korzystają również przedstawiciele starszych pokoleń. Jednym z takich obszarów jest podejście do elastycznej formy pracy (flex) – pod kątem samej formy zatrudnienia, umowy, miejsca, z którego pracujemy, czy żonglowania liczbą godzin przepracowanych w danym dniu, aby móc zadbać również o sferę prywatną. Coraz więcej firm, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników i kandydatów, modernizuje przestrzenie biurowe na takie, które wspierają pracę zespołową, dają przestrzeń na pracę koncepcyjną czy chwilę relaksu, aby każdy czuł się dobrze w miejscu, w którym spędza większość dnia. Temat szeroko pojętego well-beingu staje się nieodłącznym elementem oferowanych przez pracodawcę benefitów. Na przestrzeni ostatnich lat benefity typu prywatna opieka medyczna czy karta sportowa stały się standardem, który znajdziemy niemalże w każdym ogłoszeniu rekrutacyjnym. Firmy dostosowując się do rynku i przedstawicieli różnych pokoleń, przygotowują rozbudowane i elastyczne programy benefitowe, w ramach których każdy pracownik może indywidualnie zdecydować z czego chce skorzystać i na co przeznaczyć np. punkty zgromadzone na koncie. Z nietypowych benefitów, po które coraz częściej sięgają organizacje, są np. specjalne programy wsparcia dla rodziców i przedszkola przy firmach, usługa concierge, konsultacje psychologiczne, zajęcia z jogi itp. O tym jak daleko posuwają się firmy w dbałości o zadowolenie pracownika świadczy również fakt, że coraz więcej firm tworzy w swoich strukturach na przestrzeni ostatnich lat stanowisko Chief of Happines Officer (CHO). Zadaniem osób na tym stanowisku jest wsparcie pracowników w zrozumieniu celu i znaczenia wykonywanej przez nich pracy, zwiększenie ich zadowolenia z pracy oraz budowanie ich zaangażowania, aby stali się jak najbardziej efektywni w pracy, w myśl zasady „zaangażowany pracownik to efektywny pracownik”. Pracownicy coraz częściej oczekują od swoich pracodawców realnego społecznego zaangażowania, a także umożliwienia im realizacji swoich ambicji w tym zakresie. Coraz większą popularnością cieszą się programy wolontariatu pracowniczego – ocenia Izabela Szczurska, recruitment & employer branding leader w PwC Polska. (Fot. mat. pras.)


Słowa kluczowe
- Piotr Dziwok
- ABSL
- Shell Polska
- Joanna Kucharska
- Sii
- Magdalena Wyrzykowska-Glezner
- PGE Energia Ciepła
- Grzegorz Lamot
- Globetek
- Piotr Wielgomas
- Bigram
- Katarzyna Cymerman
- Microsoft
- Krzysztof Jakubowski
- Amazon
- Magdalena Zagrodnik
- Marta Woźniak
- Provident Polska
- Anna Dudzińska
- Velux
- Vera Cubranic Bocak
- British American Tobacco
- Piotr Czechowski
- JYSK
- Agnieszka Grzegorczyk
- Poczta Polska
- Jolanta Musielak
- Volkswagen Poznań
- Opinie 2019/2020
KOMENTARZE (0)