PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Millenialsi wyznaczają trendy prozdrowotne dla działań firm

Pojawienie się pokolenia Y, czyli millenialsów, na rynku pracy spowodowało swego czasu sporo zamieszania. Ich podejście do życia i pracy, odmienne od utartych wcześniej przyzwyczajeń, spowodowało, że pracodawcy musieli zmodyfikować dotychczasowe metody rekrutacji pracowników oraz zarządzania personelem. Choć główny „szok” już minął, to rynek cały czas się zmienia i dostosowuje do tej grupy pracowników. Zwłaszcza że są oni istotnym jego elementem.

  • Aneta Kaczmarek
    AKC
  • 20 lip 2018 8:18
Millenialsi wyznaczają trendy prozdrowotne dla działań firm
Generacja Y stanowi około połowę osób w wieku produkcyjnym (fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • 1/3 pracujących to przedstawiciele pokolenia Y. Dbają o równowagę emocjonalną, cenią prozdrowotne działania firm oraz chętnie korzystają z eHealth.
  • Ubezpieczenia zdrowotne zapewniające szybki dostęp do świadczeń medycznych są jednym z rozwiązań, które pozwalają sprostać oczekiwaniom millenialsów. 

Według ostatnich danych opublikowanych przez GUS stanowią, milenialsi stanowią 32 proc. wszystkich pracujących. Przedstawiciele pokolenia Y różnią się od wcześniejszych generacji wieloma cechami, m.in. podejściem do ochrony zdrowia.

Doceniają aktywność prozdrowotną pracodawców

Najpopularniejszą formą dbania o zdrowie pracowników, którą wybierają pracodawcy, jest zakup ubezpieczenia zdrowotnego lub abonamentu medycznego. Tego typu benefity pozapłacowe są też niezmiennie wskazywane jako najbardziej pożądane przez pracowników, zwłaszcza w wariantach rozszerzonych. Biorąc pod uwagę wartości i zachowania, jakie cenią przedstawiciele pokolenia Y, m.in. aktywny udział w życiu społeczności, pracodawcy nie powinni się ograniczać wyłącznie do sfinansowania dostępu do prywatnej opieki medycznej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: 80 proc. załogi tej firmy to millenialsi. To dla nich likwidują... biurka

– Wizerunek zaangażowanego w życie pracowników przedsiębiorcy można wzmacniać m.in. działaniami prozdrowotnymi. Owszem, najczęściej kojarzą się one z organizacją przestrzeni do relaksu czy zajęć fitness na terenie biura lub zapewnieniem dodatkowego cateringu bazującego na zdrowej żywności, jednak nie tylko tego typu aktywności są doceniane przez pracowników. Pozytywny efekt można również osiągnąć poprzez edukację zdrowotną, wskazując, na jakie aspekty samopoczucia powinno się zwracać uwagę i jakie badania warto wykonywać regularnie. Należy pamiętać, że na zdrowy tryb życia składają się nie tylko odpowiednie odżywianie i aktywność fizyczna, ale także systematyczne sprawdzanie stanu zdrowia – radzi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w Saltus Ubezpieczenia.

Dbają o równowagę emocjonalną

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (15)

Do artykułu: Millenialsi wyznaczają trendy prozdrowotne dla działań firm

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kryssis 2018-07-23 18:09:12

    To dobra mobilizacja na przesiadkę na rower, oszczędność i aktywność to lubię!

  • MarianoI 2018-07-23 18:03:15

    Nie rozumiem, dlaczego środowisko jest tak pomijane pod wszystkimi względami, chrońmy środowisko i uaktywnijmy opłatę emisyjną!

  • Jubel 2018-07-23 16:12:19

    Inwestycje inwestycjami, ale zdrowie człowieka musi być stawiane zawsze na pierwszym miejscu !

  • Kosa12 2018-07-23 15:42:15

    to trump podwyzszyl nam ceny paliwa

  • Brunet 2018-07-23 14:54:58

    ludzie. ogarnijcie sie. wszytkie ceny paliw poszly w gore bo sytuacja w zatoce perskiej czy wyjscie usa z porozumienia nuklearnego z iranem sa wina Donalda Trumpa i stojacych z nim zydow

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.