PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Miliardy na budowę wizerunku pracodawcy

Budowanie wizerunku pracodawcy to jeden z najgorętszych trendów HR. Firmy nie oszczędzają na tym polu. Według szacunków HRM  Institute wydatki na employer branding, czyli działania wspierające wizerunek na rynku pracy, wzrosną o ponad jedną trzecią, do 1,7 mld zł rocznie.

  • Aleksandra Helbin
    AH
  • 17 sie 2018 7:15
Miliardy na budowę wizerunku pracodawcy
Wciąż zbyt mało organizacji nie zdaje sobie sprawy z wartości employer brandingu. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA

Chociaż w małych i średnich firmach roczne budżety na employer branding (EB) nie przekraczają 100 tys. zł, to duże wydają na ten cel 2–3 mln zł, nie licząc budżetów przeznaczonych na rekrutację pracowników – twierdzi Anna Macnar, prezes firmy doradczej HRM Institute, która w przygotowanej dla „Rzeczpospolitej" analizie szacuje tegoroczne wydatki polskich firm na działania wizerunkowe na rynku pracy na 1,68 mld zł.

To o jedną trzecią więcej niż w ubiegłym roku, gdy rosnące trudności ze zdobyciem kandydatów do pracy wyraźnie zwiększyły liczbę pracodawców zainteresowanych employer brandingiem.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj także: Employer branding? Dość żartów! W dobie Millenialsów i Pokolenia Z to rzecz kluczowa

Dlaczego znaczenie wizerunku tak mocno zyskuje na znaczeniu?

Łowcy głów zgodnie przyznają, że na rynku, gdzie coraz więcej kandydatów może przebierać w propozycjach pracy, wizerunek pracodawcy staje się coraz ważniejszym kryterium oceny oferty pracy.

Jak wiele firm prowadzi działania employer brandingowe i ile na nie przeznacza?

O rosnącym znaczeniu employer branding PulsHR.pl pisał tutaj: Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?

Jak wynika z raportu HRM Institute "Employer branding w Polsce 2018" w większości firm za działania employer brandigowe są odpowiedzialne działy personalne (42 proc.). Na drugim miejscu znalazł się dział marketingu (17 proc.), a na trzecim - dział employer brandingu (11 proc.).

Na dalszych miejscach uplasowały się dział komunikacji (8 proc.), zarząd i CEO (7 proc.) oraz dział zarządzania talentami (4 proc.).

Coraz więcej spółek posiada strategię employer brandigową – w tegorocznym raporcie 53 proc. ankietowanych wskazało, że stworzyli strategię kształtowania wizerunku pracodawcy. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2017 r. 

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Miliardy na budowę wizerunku pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Khorsj 2018-09-13 10:27:45

    polski rzad walczy z podwyzkami paliw, ale amerykanie winduja je na potege! w koncu to oni zarabiaja na lupkach!

  • opinia 2018-09-13 09:47:59

    to ze podniosly sie ceny paliw to nie znaczy ze nie spadna. moim zdaniem to chwilowy kryzys. byleby nie pojawily sie znowu jakies czynniki podnoszace ryzyko.

  • Kryssis 2018-09-10 17:38:00

    podobno lotos ma poniesc koszty oplaty emisyjnej. na ludziach ma sie to nie odbic.

  • Ponton 2018-08-23 14:24:49

    dobrze że temat opłaty emisyjnej wciąż się rozwija, dzięki temu w najbliższym czasie w końcu odetchniemy czystym powietrzem !

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.