Budowanie wizerunku pracodawcy to jeden z najgorętszych trendów HR. Firmy nie oszczędzają na tym polu. Według szacunków HRM Institute wydatki na employer branding, czyli działania wspierające wizerunek na rynku pracy, wzrosną o ponad jedną trzecią, do 1,7 mld zł rocznie.
-
- •17 sie 2018 7:15

Chociaż w małych i średnich firmach roczne budżety na employer branding (EB) nie przekraczają 100 tys. zł, to duże wydają na ten cel 2–3 mln zł, nie licząc budżetów przeznaczonych na rekrutację pracowników – twierdzi Anna Macnar, prezes firmy doradczej HRM Institute, która w przygotowanej dla „Rzeczpospolitej" analizie szacuje tegoroczne wydatki polskich firm na działania wizerunkowe na rynku pracy na 1,68 mld zł.
To o jedną trzecią więcej niż w ubiegłym roku, gdy rosnące trudności ze zdobyciem kandydatów do pracy wyraźnie zwiększyły liczbę pracodawców zainteresowanych employer brandingiem.
Czytaj także: Employer branding? Dość żartów! W dobie Millenialsów i Pokolenia Z to rzecz kluczowa
Dlaczego znaczenie wizerunku tak mocno zyskuje na znaczeniu?
Łowcy głów zgodnie przyznają, że na rynku, gdzie coraz więcej kandydatów może przebierać w propozycjach pracy, wizerunek pracodawcy staje się coraz ważniejszym kryterium oceny oferty pracy.
Jak wiele firm prowadzi działania employer brandingowe i ile na nie przeznacza?
O rosnącym znaczeniu employer branding PulsHR.pl pisał tutaj: Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?
Jak wynika z raportu HRM Institute "Employer branding w Polsce 2018" w większości firm za działania employer brandigowe są odpowiedzialne działy personalne (42 proc.). Na drugim miejscu znalazł się dział marketingu (17 proc.), a na trzecim - dział employer brandingu (11 proc.).
Na dalszych miejscach uplasowały się dział komunikacji (8 proc.), zarząd i CEO (7 proc.) oraz dział zarządzania talentami (4 proc.).
Coraz więcej spółek posiada strategię employer brandigową – w tegorocznym raporcie 53 proc. ankietowanych wskazało, że stworzyli strategię kształtowania wizerunku pracodawcy. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2017 r.

KOMENTARZE (4)