PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Digital marketing: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza

Rynek digital marketingu wzrósł w 2018 r. o ok. 13 proc. Choć dane statystyczne cieszą, to jednak branża mierzy się z wieloma wyzwaniami, a poprzeczka jest stawiana coraz wyżej.

Digital marketing: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza
Jak wskazuje Rafał Krauze, mamy marki w Europie, które udowodniły, że można zaangażować 100 proc. budżetu w jedno medium i osiągnąć oczekiwane rezultaty (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Artur Wyrzykowski, dyrektor centrum customer experience w ING Banku Śląskim zaznacza, że ilość pieniędzy, która pojawia się w branży, nie oznacza, że firmy mogą otwierać szampana, ponieważ poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej.
  • Jak zauważa z kolei Rafał Krauze, country manager w trnd Polska, branża marketingowa jest w tej chwili zafascynowana współpracą z influencerami, ponieważ nastąpił drastyczny spadek zaufania do komunikacji marek.
  • O budowaniu marki i sile influencerów dyskutowano podczas debaty "Digital marketing", która odbyła się podczas European Start-up Days w Katowicach.

Z raportu PwC wynika, że rynek digital marketingu wzrósł w 2018 r. o ok. 13 proc.

- Mamy powód do radości, jeśli chodzi o liczby – branża e-reklamy dynamicznie rośnie. Przekroczyliśmy też magiczną barierę 1 mld euro (ok. 4,5 mld zł) – taka jest wartość polskiego rynku reklamy internetowej. To dość dużo, jeśli jednak porównamy te liczby do niemieckich statystyk, to widać różnicę. Łączy nas fakt, że rynek napędza reklama na urządzenia mobilne - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Mamy jeden trend, który zapewne cieszy dużych globalnych graczy - ok. 60 proc. wskazanej wartości skonsumowało dwóch największych graczy na rynku. Warto jednak podkreślić, że tok temu było to 72 proc. rynku – dodaje.

Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska

Artur Wyrzykowski, dyrektor centrum customer experience w ING Banku Śląskim, zaznacza natomiast, że ilość pieniędzy, która pojawia się w branży, nie oznacza, że firmy mogą otwierać szampana, ponieważ poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej.

- Wielokanałowość czy mobilność sprawiają, że komunikacja marki staje się coraz trudniejsza. W tej chwili liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość. Zatem nie jest ważne, ile pieniędzy przeznaczymy na reklamę, ale w jaki sposób my, jako marka, wykreujemy się – jaki mamy cel czy doświadczenie, którym chcemy się podzielić. Musimy budować ekosystem komunikacji nie tylko z klientem, ale kimkolwiek, kto ma styczność z brandem. Dzięki temu będziemy mogli zaspokoić potrzeby konsumentów, sprawić, że interakcja będzie na najwyższym poziomie, a informacje, które trafiają w przestrzeń publiczną, będą wartościowe – wyjaśnia Wyrzykowski.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Digital marketing: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.