LinkedIn ma już 17 lat. Zmienił polski HR, ale prezesów nie przekonał

5 maja 2019 r. mija równo 17 lat od powstania LinkedIna. Serwis sporo zmienił, jeśli chodzi o rekrutację, a także o budowanie marki osobistej i relacji biznesowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

LinkedIn ma już 17 lat. Zmienił polski HR, ale prezesów nie przekonał

  • Jak wynika z raportu firmy Antal, w 2018 r. znacząco wzrosła liczba menedżerów i specjalistów posiadających zaktualizowany profil zawodowy (o 11 punktów procentowych) w profesjonalnych serwisach, takich jak LinkedIn.
  • Ma to ogromny wpływ na procesy rekrutacyjne, które przenoszą się do sieci.
  • Inaczej jest w przypadku prezesów - zestawienie przygotowane przez Grupę On Board Think Kong pokazuje, że tylko 30 proc. prezesów polskich firm notowanych na giełdzie prowadzi komunikację za pośrednictwem LinkedIna.

Z najnowszych danych wynika, że serwis ma 575 milionów użytkowników, z czego 250 mln jest aktywnych codziennie. Liczba użytkowników w Polsce to według Gemiusa 2,6 mln lub 3,1 mln według panelu reklamowego LinkedIna.

Rekrutacja w social media

LinkedIn sporo namieszał w obszarze rekrutacji. Jak wynika z raportu firmy Antal, w 2018 r. znacząco wzrósł udział na rynku osób posiadających zaktualizowany profil zawodowy (o 11 punktów procentowych). Warto dodać, że chodzi nie tylko o LinkedIn, ale również o polski serwis GoldenLine.

- Ze statystyk wynika, że ponad 80 proc. specjalistów i menedżerów posiada aktualny profil zawodowy na przynajmniej jednym z portali zawodowych. Pozwala im to korzystać z dobrodziejstw networkingu i skutecznie docierać do informacji o najciekawszych opcjach rozwoju zawodowego - mówi Katarzyna Lica, team leader & senior consultant, Antal IT Services.

Również Daniel Lewczuk, prezes Executive Search, w rozmowie z PulsHR.pl podkreśla, że sporo pozmieniało się na rynku przez LinkedIn.

- Miałem ciekawą dyskusję z szefową HR-u, członkiem zarządu dużego banku, która zdradziła mi, że dysponuje 30-osobowym zespołem, który zajmuje się stricte rekrutacjami. Każdy z nich ma wykupiony dostęp premium do LinkedIn, kosztujący średnio 110 euro za miesiąc na osobę. Dzięki temu mają oni o wiele większą możliwość filtrowania kandydatów, wysyłania nieograniczonej liczby wiadomości itd. Jak mi powiedziała, średnio firmie w Polsce, aby zrobić long listę kandydatów na kluczowe stanowisko, potrzeba dwóch, trzech tygodni. Ona, angażując cały zespół i wykorzystując narzędzie, jakim jest LinkedIn, jest w stanie ją przygotować na następny dzień. To pokazuje, jak bardzo zmienia się rynek rekrutacyjny - wyjaśnia Lewczuk.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Fachowiec 2019-05-21 06:49:23

Ale jest też drugie dno. Pełno pseudo fachowców udających managerów i prezesów oraz super specjalistów z potrzeby dowartościowania ego. Powszechnie uprawiane SEO objawiające się tylko w kolekcjonowaniu kontaktow. I dużo pracowników zmieniających pracę co 3 miesiące do roku. I jak tu masz zdobywać nowe, wartościowe kontakty i robić z kimś interesy?

Zeghar 2019-05-06 15:41:14

Pewnie że zmienił. Bo gdzie indziej panie i panowie z HR wymienialiby się ploteczkami?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.