PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Lidl, McDonald's, PZU, EY: Boom na kampanie employer brandingowe

Rynek pracownika wymusza na firmach proaktywne działania. Poszukują oni sposobów na to, aby zaprezentować się jako atrakcyjny pracodawca i... stawiają na kampanie employer brandingowe.

  • Autor: jm
  • 23 lis 2016 16:30
Lidl, McDonald's, PZU, EY: Boom na kampanie employer brandingowe
Firmy poszukują pracowników i zachęcają także do zmiany miejsca zamieszkania. (fot. mat.pras.)
REKLAMA

- Koncepcja employer brandingu wyrosła z potrzeb rynkowych. Zmienia się rynek pracy, a więc także pozycja pracodawców. Dziś w wielu branżach to nie pracownicy szukają pracy, a odwrotnie – pracodawcy konkurują między sobą, aby przyciągnąć do siebie najlepszych pracowników - mówi Anna Kościelna, specjalistka ds. marketingu w firmie Quercus.

Jak podkreśla, strategia employer brandingu obejmuje działania wewnątrz przedsiębiorstwa (sprawna komunikacja wewnętrzna, system rekrutacji wewnętrznych, badania satysfakcji pracowników czy aktywność z zakresu CSR), oraz poza nim. - Zewnętrzny employer branding dotyczy przede wszystkim świadomego dialogu prowadzonego z rynkiem, podzielonego na dwie kategorie: działania wizerunkowe oraz działania rekrutacyjne - wyjaśnia.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Coraz częściej obserwujemy, że firmy stawiają na kampanie employer brandingowe. We wrześniu Lidl Polska wystartował z nową kampanią employer brandingową „Lidl zaczyna się od ludzi”. Bohaterami kampanii są jej pracownicy – kilkudziesięciu ambasadorów, którzy sami zgłosili chęć zaangażowania się w działania employer brandingowe pracodawcy.

- Na casting zgłosiło się aż 1300 osób pracujących w Lidlu. Wśród nich wybraliśmy kilkadziesiąt osób, które stały się ambasadorami naszej firmy – widocznymi w kampanii w mediach, przestrzeni miejskiej oraz internecie. Każdy z nich otrzymał od firmy wynagrodzenie za wykorzystanie wizerunku - mówi w rozmowie z PulsemHR.pl Anna Durzyńska, dyrektor personalna Lidl Polska.

- Z rozmów, które przeprowadziliśmy z naszymi pracownikami wynika, że udział w inicjatywie był dla nich przede wszystkim wyzwaniem i przygodą pełną pozytywnych emocji, niezwykłym doświadczeniem – możliwością uczestnictwa w profesjonalnym castingu, sesjach zdjęciowych, planie filmowym. Chwilę później natomiast mogli obserwować się w telewizji czy na billboardach. Taką otwartą komunikacją zachęcamy osoby poszukujące pracy do aplikowania. I to nam się udaje - dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Lidl, McDonald's, PZU, EY: Boom na kampanie employer brandingowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2016-11-24 09:36:24

    Prawda jest taka, że dobry pracodawca nie potrzebuje reklamy. Reklamą są opinie zadowolonych pracowników. Im więcej firma wydaje na praktyki typu employer branding tym bardziej prawdopodobne, że warunki pracy w tej firmie do najlepszych nie należą.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.