PARTNER PORTALU partner portalu

Kryzys wizerunkowy marki może trafić się każdej firmie. Jak z niego wybrnąć?

- Pracodawcy nadal nagminnie ulegają pokusie „malowania trawy na zielono”, zapominając, że kandydat, który stanie się pracownikiem, sam zweryfikuje obietnice składane przez markę oraz jej prawdziwą kulturę organizacyjną - mówi Karolina Piekus, CEO Concept PR.

Kryzys wizerunkowy marki może trafić się każdej firmie. Jak z niego wybrnąć?
Najtrudniejsze są te kryzysy, które wynikają z nieodpowiedniej reakcji organizacji na negatywne zdarzenia, czyli braku przygotowania do zarządzania sytuacją kryzysową. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Marka pracodawcy najczęściej cierpi z trzech powodów: zderzenia fikcji z rzeczywistością, złej komunikacji wewnątrz firmy i nieodpowiedniej reakcji na negatywne zdarzenia.
  • W trakcie trwania kryzysu, firmy nie powinny przeczekiwać sytuacji z nadzieją, że kryzys się "rozejdzie".
  • Nie powinny również bazować na niepotwierdzonych danych i domysłach, czy przerzucać odpowiedzialność i unikać komunikacji.
  • O kryzysie wizerunkowym firm będzie mowa podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

W ubiegłym roku jedna z byłych już pracownic Ubera opisała na swoim blogu przypadki molestowania seksualnego w firmie. Choć dwukrotnie udawała się ze sprawą do działu HR – ten jej nie pomógł. Ostatecznie znalazła inną pracę i rozstała się z Uberem, a całą sprawę opisała na blogu. Dopiero wtedy coś się ruszyło. Uber wynajął firmę prawniczą w celu sprawdzenia oskarżeń. Śledztwo wykazało 215 zgłoszonych przypadków naruszenia prawa pracy, w tym molestowania, mobbingu, stronniczości i zemsty. W efekcie 20 pracowników zwolniono, 31 wysłano na szkolenie mające poprawić jakość zarządzania, a wobec 7 wystosowano pisemne ostrzeżenie.

– Z perspektywy mobbingowanego czy molestowanego pracownika często prościej jest więc powiedzieć o niewłaściwych zachowaniach w miejscu pracy mediom niż zgłosić to właściwej osobie w swojej organizacji. Media, czy to tradycyjne, czy społecznościowe, mają większą siłę rażenia i dają większą szansę, że ktoś zwróci uwagę na problem pracownika. Niestety, nierzadko może to być również wyraz skrajnej bezsilności takiego pracownika i chęć „wykrzyczenia” swojego problemu światu, kiedy nie może liczyć na niczyją pomoc – mówi Adrian Juchimiuk, employer branding director & rartner w MJCC.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie zamiatać sprawy pod dywan

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Kryzys wizerunkowy marki może trafić się każdej firmie. Jak z niego wybrnąć?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Karol W. 2019-08-02 11:05:18

    Generalnie to wszystko zależy od skali kryzysu. Ja np. musiałem się zdać na agencję WMH, bo już sam nie dawałem rady. No i pomału, dyskretnie jakoś to wszystko naprostowali, choć nie powiem, że trochę się już zacząłem tym wszystkim denerwować. Najważniejsze, że wszystko się dobrze skończyło i hejt ucichnął, ale nie wydaje mi się, żebym sam poradził sobie z tym problemem. To wsyzstko ładnie i pięknie wygląda jak sie o tym czyta, ale gdy juz zaczyna wymykac się spod kontroli, to ciężko zatrzymac tą lawinę.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.