PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Kryzys wizerunkowy i pracownicy w jego środku. Jak reagować?

44 na 100 pytanych dyrektorów komunikacji spodziewa się, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy. To wyniki pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją. Przykłady pokazują, że pracownicy są często elementem kluczowym w zarządzaniu taką sytuacją. Jak to robić, mówi nam dr hab. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego.

Kryzys wizerunkowy i pracownicy w jego środku. Jak reagować?
Odpowiednie zarządzanie osobami, które przyczyniły się do zaistnienia kryzysu lub dopuściły się zaniedbań, może dać firmie więcej korzyści niż negatywnych konsekwencji. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Kryzysy wizerunkowe dotknęły m.in. modową Zarę, TVN czy Maspex.
  • W takich przypadkach zwolnienia winnych są ostatecznością - przekonuje dr hab. Dariusz Tworzydło.
  • Liczba i tempo przekazywania informacji to kluczowe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą się mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach.

Komunikacja w momencie kryzysu to sprawa kluczowa. Jak dowodzą nowe analizy On Board Think Kong, prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w polskich firmach uważa, że reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 na 100 pytanych spodziewa się, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy.

Minione miesiące przyniosły klika przykładów kryzysów wizerunkowych w firmach.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Latem 2019 r. klienci Zary zobaczyli na stronie internetowej sklepu reklamę "koszulki z bambusem," którą prezentował ciemnoskóry model. Oskarżenia o rasizm pojawiły się błyskawicznie, a prawdopodobnie wystarczyło bardziej skrupulatnie przetłumaczyć nazwę produktu, by nie uwzględniało słowa negatywnie opisującego osoby ciemnoskóre.

Inny przypadek. W czasie sondy ulicznej dziennikarz TVN Adam Feder pytał przechodniów o urodę koreańskiego piosenkarza Jeona Jung-kooka. Pokazywał przy tym zdjęcie innego Koreańczyka, choć z zespołu muzycznego Jung-kooka. Krytyczne opinie pytanych oraz wydźwięk sondy przerodziły się w skandal, a kryzys postanowiono zażegnać zwolnieniem dziennikarza oraz oświadczeniem i przeprosinami skierowanymi do muzyków i ich fanów.

Problemy pojawiły się także w skali lokalnej, choć konsekwencje były o wiele poważniejsze. 31 stycznia zakończyła się kontrola PIP w firmie ER-EA w Połańcu. To podwykonawca Elektrowni Połaniec. Sprawdzenie przedsiębiorstwa udowodniło, że miał tam miejsce mobbing, a nadgodziny nie były odpowiednio rozliczane. Niestety, 34-letni pracownik zakładu popełnił samobójstwo. Oskarżonego o mobbing dyrektora firma odesłała na wcześniejszą emeryturę.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Kryzys wizerunkowy i pracownicy w jego środku. Jak reagować?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • DEMEL KRÁL 2020-06-11 11:20:06

    Czy potrzebujesz pożyczki na konsolidację swojego zadłużenia w wysokości 3%? Lub pożyczki osobiste * Pożyczki biznesowe itp. Zainteresowane strony powinny skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji za pośrednictwem poczty e-mail: demelkralpujcky.cz@gmail.com. Oferujemy doradztwo finansowe dla klientów, firm poszukujących finansowania dłużnego / pożyczkowego i poszukujących kapitału obrotowego na rozpoczęcie nowej działalności lub rozszerzenie istniejącej działalności. Zainteresowane strony powinny skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej: demelkralpujcky.cz@gmail.com

  • Lenka Bolkova 2020-06-11 10:44:49

    Cześć wszystkim. Jestem Lenka Bolkova, prywatny pożyczkodawca. Udzielam prywatnej pożyczki osobistej w wysokości do 10 milionów i pożyczki biznesowej w wysokości do 50 milionów. Z minimalną dokumentacją w ciągu 24 godzin. Skontaktuj się teraz ze mną bezpośrednio pod adresem leni.bolkova01@gmail.com lub WhatsApp: +420608987486 w sprawie pożyczki.

  • petra helcova 2020-04-09 08:45:57

    24hodinová nebankovní půjčka. Potřebujete financování Pro svůj domov, Pro své podnikání, Chcete-li koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li zahájit vlastní podnikání, Pro vaše osobní potřeby nepochybuji. Nabízím osobní půjčky od 50 000 do 100 000 000 Kč s roční úrokovou sazbou 2%. Bez ohledu na částku. V žádosti o úvěr uveďte přesnou částku, kterou chcete splácet, a datum splacení. Napište nám své osobní půjčky e-mailem: petrahelcova@gmail.com whatsapp +420607476514

  • Alexander Castro 2020-02-23 17:44:41

    Hi all my name is Oscar Gustafsson from Kristianstad, Sweden. Am here to witness how I got my loan from Mr. mark lucas after I applied several times from different lenders who promised to help but they never gave me the loan. Until a friend of mine introduced me to Mr. mark lucas he promised to help me and he did what he promised without delays. I never thought there were still reliable lenders until I met Mr. Mark lucas who actually helped with the loan and changed my faith. I do not know if you need a genuine and urgent loan by any means. Please contact Mr. mark lucas via his email: marklucasloans @ hotmail.com or call +441865 922067  whatsapp +17042750147 mata.meritiana@gmail.com marklucasloans@hotmail.com Name: Oscar Gustafsson Email address: mata.meritiana@gmail.com

  • Angelika 2020-02-11 10:47:40

    Witam, jestem Angelika Wójcik, prawowity i godny zaufania pożyczkodawca. Oferuję pożyczkę na jasnych i łatwych do zrozumienia warunkach oprocentowanie 2%. Udzielam pożyczek biznesowych, osobistych i studenckich, kredyty samochodowe i na rachunki. Jeśli potrzebujesz pożyczki, skontaktuj się ze mną teraz: angelikawojcik0852@gmail.com

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.