PARTNER PORTALU partner portalu

Kryzys wizerunkowy i pracownicy w jego środku. Jak reagować?

44 na 100 pytanych dyrektorów komunikacji spodziewa się, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy. To wyniki pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją. Przykłady pokazują, że pracownicy są często elementem kluczowym w zarządzaniu taką sytuacją. Jak to robić, mówi nam dr hab. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kryzys wizerunkowy i pracownicy w jego środku. Jak reagować?

  • Kryzysy wizerunkowe dotknęły m.in. modową Zarę, TVN czy Maspex.
  • W takich przypadkach zwolnienia winnych są ostatecznością - przekonuje dr hab. Dariusz Tworzydło.
  • Liczba i tempo przekazywania informacji to kluczowe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą się mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach.

Komunikacja w momencie kryzysu to sprawa kluczowa. Jak dowodzą nowe analizy On Board Think Kong, prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w polskich firmach uważa, że reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 na 100 pytanych spodziewa się, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy.

Minione miesiące przyniosły klika przykładów kryzysów wizerunkowych w firmach.

Latem 2019 r. klienci Zary zobaczyli na stronie internetowej sklepu reklamę "koszulki z bambusem," którą prezentował ciemnoskóry model. Oskarżenia o rasizm pojawiły się błyskawicznie, a prawdopodobnie wystarczyło bardziej skrupulatnie przetłumaczyć nazwę produktu, by nie uwzględniało słowa negatywnie opisującego osoby ciemnoskóre.

Inny przypadek. W czasie sondy ulicznej dziennikarz TVN Adam Feder pytał przechodniów o urodę koreańskiego piosenkarza Jeona Jung-kooka. Pokazywał przy tym zdjęcie innego Koreańczyka, choć z zespołu muzycznego Jung-kooka. Krytyczne opinie pytanych oraz wydźwięk sondy przerodziły się w skandal, a kryzys postanowiono zażegnać zwolnieniem dziennikarza oraz oświadczeniem i przeprosinami skierowanymi do muzyków i ich fanów.

Problemy pojawiły się także w skali lokalnej, choć konsekwencje były o wiele poważniejsze. 31 stycznia zakończyła się kontrola PIP w firmie ER-EA w Połańcu. To podwykonawca Elektrowni Połaniec. Sprawdzenie przedsiębiorstwa udowodniło, że miał tam miejsce mobbing, a nadgodziny nie były odpowiednio rozliczane. Niestety, 34-letni pracownik zakładu popełnił samobójstwo. Oskarżonego o mobbing dyrektora firma odesłała na wcześniejszą emeryturę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Angelika 2020-02-11 10:47:40

Witam, jestem Angelika Wójcik, prawowity i godny zaufania pożyczkodawca. Oferuję pożyczkę na jasnych i łatwych do zrozumienia warunkach oprocentowanie 2%. Udzielam pożyczek biznesowych, osobistych i studenckich, kredyty samochodowe i na rachunki. Jeśli potrzebujesz pożyczki, skontaktuj się ze mną teraz: angelikawojcik0852@gmail.com

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.