PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jaki powinien być HR w czasie i po pandemii? BCC daje ważne wskazówki

Ostatnie tygodnie nie mają precedensu w kwestii zarządzania zespołami ludzkimi, uważają dyrektorzy personalni skupieni w Business Centre Club. Działająca od 5 lat grupa HR Loży Warszawskiej BCC, opracowała 7 obszarów, na których należy skupić się teraz. Będą one nadawać kierunek prac w działach HR w najbliższych tygodniach.

  • Autor:KO
  • 3 cze 2020 16:05
Jaki powinien być HR w czasie i po pandemii? BCC daje ważne wskazówki
Dużym wyzwaniem jest poradzenie sobie z wątpliwościami związanymi z powrotem do pracy, uważa BCC (fot. shutterstock)
REKLAMA

Reorganizacje, walka o utrzymanie ciągłości działania, niepewność, lęk, a czasem nawet panika związana z troską o zdrowie ludzi towarzyszyły zarządzaniu zespołami ludzkimi w większości firm w Polsce i na świecie w ostatnim czasie.

Zdaniem BCC teraz rysuje się 7 obszarów, na jakich należy skoncentrować uwagę: 

1. Zdrowie i bezpieczeństwo

Wszystkie firmy postawiły na bezpieczeństwo i bezpieczne powroty do pracy, a co za tym idzie wypracowanie standardów i procedur w czasie pandemii i odmrażania gospodarki.

2. Obawy pracowników związanych z powrotem do pracy

Dużym wyzwaniem jest poradzenie sobie z wątpliwościami związanymi z powrotem do pracy. To lęki o zdrowie, wyzwanie z organizacją opieki nad dziećmi, ponownym dostosowaniem do nowych wyzwań. Zachęcanie do pracy, sprawdzanie gotowości do powrotów to duże wyzwanie.

3. Blaski i cienie pracy zdalnej

Zorganizowanie pracy zdalnej na niespotykaną dotychczas skalę było ogromnym wyzwaniem dla całej kadry zarządzającej. Wymagało to dopasowania narzędzi pracy, metod zarządzani oraz stylu. Pojawiło się przeciążenie i demotywacja, ale też satysfakcja z dużej autonomii w samoorganizacji pracy.

4Test z przywództwa

Oprócz HR-u test z przywództwa zdaje kadra kierownicza. Koronawirus pokazał nam postawy i zachowania kadry kierowniczej, które nie zawsze do końca wpisała się w rzeczywistość biznesową - zaznaczają HR-owcy. Umiejętność dopasowania zarządzania oraz panowania nad emocjami i podejmowania trudnych i racjonalnych decyzji w kryzysie to były sprawdziany, które zdała tylko część menedżerów. Konsekwencje tego stanu rzeczy będą wpływać na zmiany personalne w kadrze zarządzającej.

5. Komunikacja wewnętrzna

HR-owcy zgodnie zauważają, że wzrasta rola komunikacji wewnętrznej. Z jednej strony pracownicy jej potrzebują, z drugiej – ograniczone są kanały komunikacji nieformalnej. Gdy jednak pojawią się plotki, trudniej je dementować, ponieważ trafiają z opóźnieniem, a często sieją panikę i wprawiają ludzi w niepotrzebny niepokój.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jaki powinien być HR w czasie i po pandemii? BCC daje ważne wskazówki

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.