PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak zatrzymać pracownika w firmie? 3M oddało głos głównym zainteresowanym

Do 2020 r. zatrudnienie w centrach biznesowych w Polsce wzrośnie z 244 tys. do 300 tys. osób - wynika z raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2017” przygotowanego przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Firmy z tej branży szukają nowych metod, by zatrzymać pracownika u siebie. Jedną z nich jest oddanie głosu głównym zainteresowanym.

  • Autor:KDS
  • 23 sty 2018 14:52
Jak zatrzymać pracownika w firmie? 3M oddało głos głównym zainteresowanym
Pracodawca dowiedział się, że dla większości zatrudnionych najważniejsze są relacje pomiędzy zespołami (Fot. materiały prasowe)
REKLAMA
  • Tylko na przełomie 2016/2017 sektor nowoczesnych usług biznesowych we Wrocławiu powiększył się o 5,7 tys. nowych miejsc pracy.
  • Perspektywy są bardzo optymistyczne, bo jak wynika z raportu przygotowanego przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, do 2020 r. zatrudnienie w centrach biznesowych w Polsce wzrośnie z 244 tys. do 300 tys. osób. 
  • Firmy z tej branży staną przed sporym wyzwaniem. Nie tylko skąd wziąć pracownika, ale też, jak zatrzymać tego, który w firmie już się zadomowił. 

– Chcemy słuchać głosów pracowników i szybko odpowiadać na ich potrzeby. Wypracowaliśmy wewnętrzne rozwiązania, do których należy m.in. „Suggestion box”. Każdy pracownik może w dowolnym czasie przekazać nam swoje uwagi, sugestie czy podzielić się odczuciami. Na bieżąco zapoznajemy się ze wszystkimi informacjami i staramy się reagować jak najszybciej. – mówi Rafał Olejniczak, dyrektor generalny 3M Global Service Center EMEA we Wrocławiu.

Do tej kwestii podchodzi bardzo kreatywnie. - Jesteśmy pierwszą w Polsce firmą, która wprowadziła Pulsetip – interaktywny panel dotykowy, dzięki któremu każdy pracownik ma możliwość udzielenia odpowiedzi na jedno pytanie dziennie - zdradza Olejniczak. W budynku 3M GSC zainstalowało 5 tego typu urządzeń.

Czytaj więcej: Oświadczenie majątkowe lub… rezygnacja z pracy? Nowe przepisy od 1 marca

Jednocześnie wszyscy pracownicy otrzymali specjalne karty umożliwiające szybkie, zbliżeniowe udzielenie odpowiedzi np. podczas lunchu. Monitoring wyników odbywa się w czasie rzeczywistym, a sugerowane przez pracowników zmiany wprowadzane są na bieżąco.

- 3M Pulse, bo tak nazywamy urządzenie w firmie, to doskonałe narzędzie. Dzięki niemu nasi pracownicy mogą wypowiedzieć się na temat, między innymi, systemu benefitów, opieki zdrowotnej, a nawet jakości kawy w firmie. Wiedza zbierana jest szybko, reakcja jest niemal natychmiastowa. Sprawny dialog pozwala nam dostosowywać działania do realnych potrzeb naszego zespołu. To bezcenne z punktu widzenia całej organizacji – mówi Rafał Olejniczak.

Czytaj więcej: Zwolnienia w Tesco. Pracę stracą także kierownicy

Pracownicy wskazują nie tylko na potrzebę udogodnień w biurze. Pytają też o sposoby spędzania wolnego czasu, uczucia towarzyszące pracownikom w poniedziałki czy słowa, które chcieliby częściej słyszeć od innych członków zespołu.

Dzięki temu pracodawca dowiedział się też, że dla większości zatrudnionych najważniejsze są relacje pomiędzy zespołami. W pierwszych trzech tygodniach działania urządzenia aż 60 proc. pracowników wskazało „team spirit” jako najistotniejszy element ich codzienności.

- To bardzo wartościowa wiedza dla organizacji, ponieważ pozwala na jasne określenie kierunku wewnętrznych działań oraz dalszego rozwoju - przekonują w 3M. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak zatrzymać pracownika w firmie? 3M oddało głos głównym zainteresowanym

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.