Jak promować pracodawcę? Przyszłość employer brandingu w Polsce na osiem głosów

• Agnieszka Grzegorczyk z Poczty Polskiej, Andrzej Borczyk z Grupy Żywiec, Artur Skiba, prezes Antal International, Adam Wąsik z GoldenLine, Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak, a także inni menedżerowie opowiadają, jaka, ich zdaniem, będzie przyszłość i celowość kampanii employer brandingowych w Polsce?
• Nasi rozmówcy podkreślają, że employer branding zyska na znaczeniu. To, co jednak istotne to spójność wizerunkowa - rzeczywistość musi pokrywać się z kampaniami EB. To nie może być sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi.

Autor: Justyna Koc 9 sty 2017 14:27

REKLAMA

- W ostatnich kilku latach employer branding stał się bardzo modny i praktycznie każda duża firma chwali się, że dba o swój wizerunek jako dobrego pracodawcy. Niestety, nie zawsze jest to poparte faktami. Promowanie firmy w mediach czy deklarowanie, że pracownicy są jej najważniejszym zasobem, to na pewno sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi. Prawdziwy employer branding to zupełnie coś innego. Aby móc deklarować, że pracownicy są najcenniejszym zasobem firmy, należy wcześniej sprawdzić czy oni faktycznie tak uważają. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko znikomy procent firm bada postawy i opinie pracowników. Mało która firma sprawdza, co pracownicy sądzą o pracach działu HR, co myślą o kierujących nimi menedżerach, jak bardzo są zaangażowani w codzienne obowiązki itp.

Z przeprowadzonych przez nas badań na próbie 10 494 osób wynika wręcz, że tylko 25 proc. pracowników uważa, że firma traktuje ich jako swój najważniejszy zasób. 27 proc. badanych nie ma jednoznacznego zdania na ten temat, a najwięcej, bo aż 48 proc. respondentów jest zdania przeciwnego.

Tak więc, jeżeli firmy chcą poważnie myśleć o employer brandingu to muszą zacząć uprawiać HR oparty na faktach. Oznacza to konieczność wprowadzenia do standardów firmy rozwiązań pozwalających na systematyczne zbieranie informacji zwrotnych od pracowników oraz na porównywanie się firm między sobą pod względem wybranych wskaźników. Dopiero, gdy będziemy dysponować wynikami badań i porównamy je z innymi firmami, będziemy z czystym sumieniem twierdzić, że jesteśmy dobrym pracodawcą. Jak wynika z naszych badań, same deklaracje na pewno poprawią samopoczucie zarządu i działu HR, ale nie zapobiegną utracie dobrych pracowników – mówi Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak. (Fot. Mat. pras.)


Puls HR Puls HR

Jak promować pracodawcę? Przyszłość employer brandingu w Polsce na osiem głosów

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

IMHO 2017-01-10 15:39:08

Im więcej firma inwestuje w employer branding tym bardziej jest prawdopodobne, że źle traktuje pracowników. Dobry pracodawca nie potrzebuje reklamy bo ma zadowolonych pracowników którzy szerzą dobrą opinię o firmie.