PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak promować pracodawcę? Przyszłość employer brandingu w Polsce na osiem głosów

• Agnieszka Grzegorczyk z Poczty Polskiej, Andrzej Borczyk z Grupy Żywiec, Artur Skiba, prezes Antal International, Adam Wąsik z GoldenLine, Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak, a także inni menedżerowie opowiadają, jaka, ich zdaniem, będzie przyszłość i celowość kampanii employer brandingowych w Polsce?
• Nasi rozmówcy podkreślają, że employer branding zyska na znaczeniu. To, co jednak istotne to spójność wizerunkowa - rzeczywistość musi pokrywać się z kampaniami EB. To nie może być sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi.

- W ostatnich kilku latach employer branding stał się bardzo modny i praktycznie każda duża firma chwali się, że dba o swój wizerunek jako dobrego pracodawcy. Niestety, nie zawsze jest to poparte faktami. Promowanie firmy w mediach czy deklarowanie, że pracownicy są jej najważniejszym zasobem, to na pewno sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi. Prawdziwy employer branding to zupełnie coś innego. Aby móc deklarować, że pracownicy są najcenniejszym zasobem firmy, należy wcześniej sprawdzić czy oni faktycznie tak uważają. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko znikomy procent firm bada postawy i opinie pracowników. Mało która firma sprawdza, co pracownicy sądzą o pracach działu HR, co myślą o kierujących nimi menedżerach, jak bardzo są zaangażowani w codzienne obowiązki itp.

Z przeprowadzonych przez nas badań na próbie 10 494 osób wynika wręcz, że tylko 25 proc. pracowników uważa, że firma traktuje ich jako swój najważniejszy zasób. 27 proc. badanych nie ma jednoznacznego zdania na ten temat, a najwięcej, bo aż 48 proc. respondentów jest zdania przeciwnego.

Tak więc, jeżeli firmy chcą poważnie myśleć o employer brandingu to muszą zacząć uprawiać HR oparty na faktach. Oznacza to konieczność wprowadzenia do standardów firmy rozwiązań pozwalających na systematyczne zbieranie informacji zwrotnych od pracowników oraz na porównywanie się firm między sobą pod względem wybranych wskaźników. Dopiero, gdy będziemy dysponować wynikami badań i porównamy je z innymi firmami, będziemy z czystym sumieniem twierdzić, że jesteśmy dobrym pracodawcą. Jak wynika z naszych badań, same deklaracje na pewno poprawią samopoczucie zarządu i działu HR, ale nie zapobiegną utracie dobrych pracowników – mówi Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak. (Fot. Mat. pras.)

REKLAMA

                 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jak promować pracodawcę? Przyszłość employer brandingu w Polsce na osiem głosów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2017-01-10 15:39:08

    Im więcej firma inwestuje w employer branding tym bardziej jest prawdopodobne, że źle traktuje pracowników. Dobry pracodawca nie potrzebuje reklamy bo ma zadowolonych pracowników którzy szerzą dobrą opinię o firmie.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.