Jak namówić pracownika na employer branding? Ponad 1/3 chce pieniędzy

Lidl, Zappos, Cupsell.pl, McDonald`s, Carrefour czy Transcom Worldwide - oni przekonali się na własnej skórze, że najlepszymi ambasadorami firmy są pracownicy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak namówić pracownika na employer branding? Ponad 1/3 chce pieniędzy

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

7 kwi 2017 7:40


Jak wynika z raportu HRM Institute „Raport Employer Branding w Polsce 2016” aż 83 proc. ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że najważniejszą korzyścią z posiadania strategii employer brandingowej jest łatwość przyciągania talentów do organizacji, a 78 proc. uważa, że posiadanie strategii ułatwia lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej. Z kolei 77 proc. badanych stwierdziło, że ważną korzyścią wynikającą ze strategii jest spójna komunikacja firmy, a 73 proc. że zwiększa się zaangażowanie pracowników w firmie.

- Kilka lat temu na palcach jednej ręki można było policzyć firmy, które specjalizowały się w budowaniu wizerunku pracodawcy, prawie wszystkie działały też w Warszawie. Dziś takich firm są dziesiątki, a duża ich część oferuje usługi na rynkach lokalnych. Jeśli dobra sytuacja na rynku pracy się utrzyma, czeka nas dalszy rozwój tego typu usług oraz profesjonalizacja działań pracodawców - komentuje Joanna Kotzian, menedżer ds. employer branding w HRK.

Pracodawcy zgodnie twierdzą, że najlepszymi ambasadorami firmy są pracownicy. Taka postawa zatrudnionych buduje wiarygodność i zaufanie do firmy. To właśnie ludzie bardzo często jest kluczem do stworzenia silnej marki.

- Głęboko wierzę w to, że najlepszymi ambasadorami są pracownicy, dlatego też pracę nad zewnętrznym wizerunkiem zaczynamy od środka. Nic tak dobrze nie wypromuje firmy jak zadowoleni pracownicy – mówi Justyna Orzeł, dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska.

Anna Piotrowska-Banasiak, development director w Antal potwierdza, że budowanie marki w oparciu o osoby zatrudnione w firmie ma ogromną siłę, bo kandydaci są coraz bardziej ostrożni i świadomi, że przekaz marketingowy nie musi odzwierciedlać rzeczywistości.

- Poza tym rynek pracownika i zmiany demograficzne sprawiają, że rozchwytywani kandydaci oczekują od pracy i pracodawców znacznie więcej niż źródła przychodów: liczą się dla nich atmosfera pracy, możliwości rozwoju, a relacje osób pracujących w firmie są w tym zakresie najbardziej wiarygodne – dodaje Piotrowska-Banasiak.

Pracownicy ambasadorami marki

Przykładów nie trzeba daleko szukać. Sporo firm angażuje pracowników w procesy rekrutacyjne. Przykładowo bohaterami kampanii Lidla są jego pracownicy. Kilkadziesiąt osób którzy sami zgłosiło chęć udziału w działaniach employerbrandingowych pracodawcy. Wśród nich są pracownicy różnych działów i stanowisk – to osoby pracujące w sklepach, magazynach Lidla, doświadczeni profesjonaliści z centrali, ale także młodzi specjaliści tuż po studiach.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2017-04-10 15:51:18

Co do ostatniego akapitu, to obawiam się, że nasze firmy zamiast podjąć wysiłek zmiany swojego wizerunku w oczach pracownika po prostu zwolnią opornych. Dla zasłony dymnej walnie się jakiś zgrany tekst o reorganizacji.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.