Jak działa w Polsce employer branding?

Polskie firmy poszukują kandydatów z wieloma kompetencjami, najlepiej młodych. Niestety, takie osoby są trudne do pozyskania i utrzymania w firmie. A kompetencje osób odpowiedzialnych za employer branding nie rosną.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak działa w Polsce employer branding?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

www.pulshr.pl

7 lip 2017 17:31


• Drugą najważniejszą przeszkodą w znalezieniu wartościowych pracowników jest niewystarczająco atrakcyjny wizerunek.

• Tymczasem rośnie liczba osób twierdzących, że osobom odpowiedzialnych za EB brakuje kompetencji.

• 16 proc. ankietowanych nie mierzy efektywności działań EB, a 30 proc. nie zna budżetów wydawanych na działania EB.

Zdecydowana większość pracodawców biorących udział w badaniu „Employer branding w Polsce 2017” HRM Institute zadeklarowała, że ich firmy poszukują profesjonalistów, zarówno tych z mniejszym stażem pracy, czyli od roku do 6 lat (62 proc.), jak i tych bardziej doświadczonych, mających 6 i więcej lat doświadczenia (20 proc.). Dla 17 proc. ankietowanych kluczowymi kandydatami są studenci i absolwenci.

Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute

Takich kandydatów trudno jednak przyciągnąć. Najczęściej wymienianą przeszkodą są niewystarczające wynagrodzenie oraz brak możliwości awansu (29 proc.). Zaś już na drugim miejscu ankietowani wymieniali niewystarczająco atrakcyjny wizerunek i reputację pracodawcy (19 proc.), a kolejną przyczyną jest brak wiedzy kandydatów o ofercie rekrutacyjnej firm (15 proc.).

Kto nad tym pracuje?

Za employer branding w polskich organizacjach najczęściej odpowiedzialny jest dział personalny (43 proc.), a w dalszej kolejności dział marketingu (20 proc.) lub specjalnie wydzielony dział employer brandingu (8 proc.).

Niestety, w stosunku do ubiegłego roku wzrosła liczba osób twierdzących, że osobom odpowiedzialnych za EB brakuje kompetencji (z 32 proc. do 38 proc.).

50 proc. polskich firm deklaruje, że nie posiada strategii kształtowania wizerunku pracodawcy, z czego 21 proc. nie posiada tej strategii i nic z tym faktem nie robi, a 29 proc. zauważa potrzebę jej posiadania i pracuje nad nią.

Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.