Iwona Burzyńska, Lafarge: Jak budować markę w mediach społecznościowych?

- Mając do wyboru dwie firmy, kandydat wybierze tę, która będzie mu bliższa, a to poczucie "bliskości" budujemy, będąc tam, gdzie nasz kandydat spędza czas i przekazując mu nasze wartości, dotykając wspólnych nam tematów, zainteresowań – np. w mediach społecznościowych - mówi Iwona Burzyńska, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych w Lafarge.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Iwona Burzyńska, Lafarge: Jak budować markę w mediach społecznościowych?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

10 kwi 2018 6:00


  • Rynek budowlany przeżywa boom i potrzebuje rąk do pracy. Tych jednak brakuje.
  • W tej sytuacji komunikacja i employer branding to klucz.
  • Istotna jest również komunikacja wewnętrzna - to pracownicy są ważnym źródłem informacji dla kandydatów.
  • Spójność komunikacyjna musi być także zachowana w mediach społecznościowych.

********

Branża budowlana przechodzi kryzys – brakuje rąk do pracy. W ciągu ostatnich pięciu lat z rynku pracy zniknęło ponad 100 tys. pracowników. Większość z nich wyjechała za granicę w poszukiwaniu lepszych zarobków. Te jednak w ostatnim czasie sporo wzrosły, a kandydatów nadal brakuje. To spore wyzwanie, zwłaszcza że mamy do czynienia z boomem inwestycyjnym. W jaki obszarach deficyt jest największy?

Iwona Burzyńska, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych w Lafarge: - Rzeczywiście rynek budowlany przeżywa boom. Jest to związane między innymi z inwestycjami finansowanymi z funduszy Unii Europejskiej. Mamy bardzo dużą liczbę toczących się projektów. Nie bez znaczenia są również napięte terminy oraz opóźnienia w realizacji projektów infrastrukturalnych ze względu na sprawy legislacyjne. To wszystko sprawia, że firmy potrzebują rąk do pracy. Poszukiwani są przede wszystkim pracownicy techniczni oraz inżynierowie. Według raportu Work Service "Barometr Rynku Pracy" w pierwszym kwartale 2018 r. w przypadku pracowników niższego szczebla problemy rekrutacyjne deklaruje ok. 23 proc. firm, z kolei 13,9 proc. spółek ma kłopoty ze znalezieniem pracowników średniego szczebla. Braki kadrowe są szczególnie odczuwalne w sektorze produkcyjnym – aż 77,8 proc. pracodawców zmaga się z wyzwaniami rekrutacyjnymi. W branży handlowej i usługowej ten problem jest nieco mniejszy – niedobory w sektorze handlu zgłasza 60 proc. firm, a usług - 50,6 proc. firm.

W takiej sytuacji ogromne znaczenie ma HR, employer branding i komunikacja. W tej chwili pracownicy mogą wybierać firmy, z którymi będą współpracować. Zwracają uwagę na wartości, jakimi kieruje się dana organizacja, na panującą w niej atmosferę czy sposób komunikacji marki i na tej podstawie podejmują decyzje. Często są one instynktowne, intuicyjne, oparte na tym, jak osobiście kandydat postrzega markę, firmę. Dlatego tak ważne jest, aby organizacje komunikowały się w sposób czytelny, przejrzysty, niepozostawiający wątpliwości. Najważniejsze jest jednak, aby organizacje zachowywały się zgodnie z tym, co komunikują - według zasady "brand is what brand does". Komunikacja i employer branding to klucz, a także jasna i czytelna wizja oraz stojące za nią codziennie działania.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.