Iwona Burzyńska, Lafarge: Jak budować markę w mediach społecznościowych?

- Mając do wyboru dwie firmy, kandydat wybierze tę, która będzie mu bliższa, a to poczucie "bliskości" budujemy, będąc tam, gdzie nasz kandydat spędza czas i przekazując mu nasze wartości, dotykając wspólnych nam tematów, zainteresowań – np. w mediach społecznościowych - mówi Iwona Burzyńska, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych w Lafarge.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Iwona Burzyńska, Lafarge: Jak budować markę w mediach społecznościowych?

  • Rynek budowlany przeżywa boom i potrzebuje rąk do pracy. Tych jednak brakuje.
  • W tej sytuacji komunikacja i employer branding to klucz.
  • Istotna jest również komunikacja wewnętrzna - to pracownicy są ważnym źródłem informacji dla kandydatów.
  • Spójność komunikacyjna musi być także zachowana w mediach społecznościowych.

********

Branża budowlana przechodzi kryzys – brakuje rąk do pracy. W ciągu ostatnich pięciu lat z rynku pracy zniknęło ponad 100 tys. pracowników. Większość z nich wyjechała za granicę w poszukiwaniu lepszych zarobków. Te jednak w ostatnim czasie sporo wzrosły, a kandydatów nadal brakuje. To spore wyzwanie, zwłaszcza że mamy do czynienia z boomem inwestycyjnym. W jaki obszarach deficyt jest największy?

Iwona Burzyńska, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych w Lafarge: - Rzeczywiście rynek budowlany przeżywa boom. Jest to związane między innymi z inwestycjami finansowanymi z funduszy Unii Europejskiej. Mamy bardzo dużą liczbę toczących się projektów. Nie bez znaczenia są również napięte terminy oraz opóźnienia w realizacji projektów infrastrukturalnych ze względu na sprawy legislacyjne. To wszystko sprawia, że firmy potrzebują rąk do pracy. Poszukiwani są przede wszystkim pracownicy techniczni oraz inżynierowie. Według raportu Work Service "Barometr Rynku Pracy" w pierwszym kwartale 2018 r. w przypadku pracowników niższego szczebla problemy rekrutacyjne deklaruje ok. 23 proc. firm, z kolei 13,9 proc. spółek ma kłopoty ze znalezieniem pracowników średniego szczebla. Braki kadrowe są szczególnie odczuwalne w sektorze produkcyjnym – aż 77,8 proc. pracodawców zmaga się z wyzwaniami rekrutacyjnymi. W branży handlowej i usługowej ten problem jest nieco mniejszy – niedobory w sektorze handlu zgłasza 60 proc. firm, a usług - 50,6 proc. firm.

W takiej sytuacji ogromne znaczenie ma HR, employer branding i komunikacja. W tej chwili pracownicy mogą wybierać firmy, z którymi będą współpracować. Zwracają uwagę na wartości, jakimi kieruje się dana organizacja, na panującą w niej atmosferę czy sposób komunikacji marki i na tej podstawie podejmują decyzje. Często są one instynktowne, intuicyjne, oparte na tym, jak osobiście kandydat postrzega markę, firmę. Dlatego tak ważne jest, aby organizacje komunikowały się w sposób czytelny, przejrzysty, niepozostawiający wątpliwości. Najważniejsze jest jednak, aby organizacje zachowywały się zgodnie z tym, co komunikują - według zasady "brand is what brand does". Komunikacja i employer branding to klucz, a także jasna i czytelna wizja oraz stojące za nią codziennie działania.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.