PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Idealne miejsce pracy. Czego pracownicy oczekują od pracy i szefa?

Pracownicy chcą za szefa partnera i coacha, który poprowadzi i wskaże kierunek. Pracodawcom potrzebna jest długotrwała strategia i całościowe podejście do pracownika. Bez tego trudno im będzie osiągnąć sukces – przekonują eksperci.

Idealne miejsce pracy. Czego pracownicy oczekują od pracy i szefa?
Idealne miejsce pracy to takie, w którym pracownik czuje się bezpiecznie i w którym może realizować swoje pasje (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Tylko 14 proc. firm ma sprecyzowaną strategię employer brandingową.
  • By przyciągnąć pracowników, zwłaszcza milenialsów, trzeba jednak poznać ich potrzeby oraz dać im możliwości realizacji i poczucia wpływu na rozwój firmy.
  • Idealne miejsce pracy to takie, w którym pracownik czuje się bezpiecznie i w którym może realizować swoje pasje – tłumaczy Anna Czyż, executive manager w Hays Poland.
    Aby firma była uznana za dobrego pracodawcę, musi mieć holistyczne podejście do zatrudniania, brać pod uwagę takie potrzeby jak kwestie finansowe, poczucie bezpieczeństwa, kwestie emocjonalne, społeczne, pomagać pracownikowi rozwiązywać jego faktyczne problemy, dbać o work-life balance – przekonuje dr Mateusz Grzesiak, psycholog biznesu.
  • Młode pokolenie chce za szefa partnera i coacha. Pracodawcom potrzebna jest więc długotrwała strategia.

– Idealne miejsce pracy to takie, w którym pracownik czuje się bezpiecznie, w którym może realizować swoje pasje. To praca, w której widzi sens, ma poczucie, że nie jest trybikiem dużej organizacji, ale że konkretna praca, którą wykonuje, przekłada się na sukces firmy – tłumaczy Anna Czyż, executive manager w Hays Poland.

Polski rynek pracy jest w najlepszej sytuacji od lat. Eurostat podaje, że w marcu stopa bezrobocia wyniosła 4,4 proc. To nie pracownicy zabiegają o stanowisko, ale pracodawcy starają się robić, co mogą, by przyciągnąć najlepszych. Wciąż jednak bolączką polskich pracodawców jest przestarzałe podejście do zatrudnionych osób. Konkurencyjne wynagrodzenie i zapewniona opieka medyczna to zdecydowanie zbyt mało, by zatrzymać pracowników.

– Aby firma była uznana za dobrego pracodawcę, musi mieć holistyczne podejście do zatrudniania, brać pod uwagę takie potrzeby jak kwestie finansowe, poczucie bezpieczeństwa, kwestie emocjonalne, społeczne, pomagać pracownikowi rozwiązywać jego faktyczne problemy, dbać o work-life balance i pamiętać, że dzisiejsi pracownicy, przede wszystkim milenialsi, stawiają głównie na samorealizację, która wcale nie jest związana tylko z finansami, lecz także z rozwojem samego siebie, szkoleniami, i tym czy, mogą zdecydowanie bardziej podnosić jakość życia – przekonuje dr Mateusz Grzesiak, psycholog biznesu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Idealne miejsce pracy. Czego pracownicy oczekują od pracy i szefa?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.