Hobby pracownika to informacja, której pracodawca nie powinien lekceważyć

Zgodnie z ideą work-life integration praca powinna stanowić przedłużenie życia prywatnego oraz sprawiać przyjemność. Powinna także umożliwiać integrację celów zawodowych z osobistymi ambicjami. Efekt? Zaangażowany pracownik i zadowolony z efektów jego pracy szef.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Hobby pracownika to informacja, której pracodawca nie powinien lekceważyć

PODZIEL SIĘ


Autor: aw

14 cze 2017 16:26


• Rynek pracownika sprawia, że aby zatrzymać najlepszych specjalistów, pracodawca musi dbać o swoich podwładnych na wielu różnych płaszczyznach.

• Ważna jest nie tylko stabilna posada, wspieranie rozwoju zawodowego, czy benefity sportowe lub medyczne.

• Coraz częściej przedsiębiorstwa wspierają pracowników także w rozwoju ich prywatnych hobby, podpisując się tym samym pod ideą work-life integration.


Wspieranie i dofinansowanie prywatnych zainteresowań pracowników przez pracodawcę pozwala nawiązać między nimi głębsze relacje. Posiadanie pasji świadczy m.in. o ambicji pracownika, a to sygnał dla pracodawcy, że taka osoba chce stale się rozwijać i osiągać wysokie wyniki zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

– Pasja jest kołem napędowym, które przynosząc ogromną satysfakcję, buduje człowieka. Z kolei praca w połączeniu z pasją nie tylko daje satysfakcję pracownikom, podnosząc ich motywację oraz skuteczność, ale także wydajnie służy innym. Rozumiemy to i dlatego wspieramy zamiłowanie do rajdów naszych pracowników, zrzeszając ich w zespole kierowców rajdowych STAG Rally Team. Inicjatywa ta wyszła od Marcina Dziewiątkowskiego, jednego z naszych pracowników, który, jak sam o sobie mówi, „benzynę ma we krwi”. W pracy zastępca kierownika działu wsparcia technicznego i rozwoju, po godzinach amator mocnych wrażeń i zdrowej rywalizacji. Energię i entuzjazm ze swoich prywatnych zainteresowań, które wraz z innymi pracownikami może rozwijać dzięki wsparciu naszej firmy przenosi na pracę – mówi Sylwia Andrzejewska, kierownik działu marketingu firmy AC, producenta systemów autogaz marki STAG.

Co hobby mówi o człowieku?

Już na etapie zatrudniania pracownika warto dowiedzieć się, jakie są jego prywatne zainteresowania. To ważna informacja dla pracodawcy przede wszystkim z punktu widzenia tego, jakie cechy posiada potencjalny kandydat.

– Każdy pracodawca powinien mieć świadomość, że ci pracownicy, którzy posiadają różnorodne zainteresowania, bardzo dobrze radzą sobie także z osiąganiem wysokich wyników w pracy. Pasje pracownika mogą wiele zdradzić wnikliwemu obserwatorowi. Jeśli osoba interesuje się sztuką, możemy wnioskować, że jest kreatywna i staranna, sportem – wytrwała i zasadnicza, nowinkami technologicznymi – wnikliwa itd. Potwierdzają to nasze doświadczenia. Zawodnicy STAG Rally Team posiadają umiejętność współpracy, ze względu na współpracę na torze w układzie pilot - kierowca, determinację w osiąganiu założonych celów. Potrafią także znosić porażki, które motywują ich do dalszej pracy – dodaje Sylwia Andrzejewska z firmy AC.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2017-06-15 03:26:07

Kolejna bajeczka HRu. To wszystko ładnie wygląda w teorii, ale praktyka jest inna. Po pierwsze to co robię po pracy to moja prywatna sprawa. Po drugie pokazano tutaj tzw. "łatwy" przykład czyli wyścigi samochodowe. Ale już przyznanie się do pasjonowania karciankami (np. M:TG) może prowadzić do naśmiewania się z pracownika.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.