PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Google upomniane. Pracownikom nie można zamknąć ust

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 13 wrz 2019 12:35

Federalna agencja w USA wytknęła Google, że firma nie może zakazywać pracownikom rozmów o ich miejscu pracy, w ich miejscu pracy.

Google upomniane. Pracownikom nie można zamknąć ust
W dokumentach Google widniał zapis: "Pracownikom sugeruje się unikanie poruszania kontrowersyjnych tematów w miejscu pracy" (fot. pxhere.com/domena publiczna)
REKLAMA
  • Sprawę zainicjowała publikacja, w której opisano wytyczne Google dla pracowników. Opisano je dwoma przypadkami osób zatrudnionych w firmie, które poskarżyły się do agencji ds. pracy.
  • Google w sierpniu zmieniał wewnętrzne regulacje i ustosunkował się do publikacji.
  • Firma zaprzecza, jakoby sytuacja i ostrzeżenie były poważnym kryzysem.

Zgodnie z publikacją "The Wall Street Journal" NLRB (Narodowa Agencja ds. Pracy, ang. National Labor Relations Board) przypomniała Google, że pracownicy mają prawo do rozmów o problemach społecznych, polityce czy ich warunkach pracy, w miejscu ich pracy.

Sprawę rozpoczęły wytyczne dla pracujących w Google. Rzeczywiście w wewnętrznych dokumentach firmy istniał zapis o treści: "Pracownikom sugeruje się unikanie poruszania kontrowersyjnych tematów w miejscu pracy".

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Google szkoli AI. Pracownicy szukają "twarzy" do testów

Jak stwierdzili urzędnicy NLRB, był on interpretowany przez firmę bardzo szeroko. Efektem były skargi zgłoszone do agendy. Dyrektor NLRB zlecił kontrolę a ta stała się podstawą wystosowanego ostrzeżenia.

Media dotarły do dwóch pracowników, którzy mieli być szykanowani w oparciu o krytykowany zapis. Pierwszym był zwolniony inżynier o prawicowych poglądach. Ujawnił je w wewnętrznym systemie komunikacji Google. Drugi przypadek to pracownik, którego danych nie podano (nadal pracuje w Google). Miał on skrytykować szefa na Facebooku.

Google w sierpniu zmieniał wewnętrzne regulacje. Jak dowiedział się portal engadget.com, wpisano do nich odpowiedzialność pracowników za słowa. Firma sugeruje w nowej treści pracownikom, by nie podejmowano w wewnętrznej komunikacji "tematów mogących zrazić kolegów" lub "mogących wykluczać innych".

12 września rzecznik prasowy Google określił artykuł "The Wall Street Journal" jako "wprowadzający w błąd". Firma akcentuje także, że sierpniowe zmiany treści wytycznych nie są związane z opisaną w prasie sprawą.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Google upomniane. Pracownikom nie można zamknąć ust

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA