PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy muszą zadbać o komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy

- To, ile wizerunkowo stracili pracodawcy w 2020 roku, zależy od sytuacji, w jakiej się znaleźli. Mamy takich, którzy nie ogarnęli komunikacji... Skupiając się na biznesie, zapomnieli o ludziach - wyjaśnia w rozmowie z PulsHR.pl Zyta Machnicka, CEO hubu edukacyjnego Lightness i autorka książki "Lepszy pracodawca". Pandemia zweryfikowała obietnice i postawiła nowe wyzwania. Niektórzy dzięki otwartości i szczerości sporo zyskali - nie tylko w oczach obecnych czy przyszłych pracowników, ale także swoich klientów.

Firmy muszą zadbać o komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy
Zyta Machnicka, CEO hubu edukacyjnego Lightness i autorka książki "Lepszy pracodawca"
REKLAMA
  • - Od lat podkreślam, że employer branding to komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy do dobrze targetowanych grup - przy korzystaniu z kanałów i narzędzi, z których one faktycznie korzystają - wyjaśnia Zyta Machnicka.
  • Jak dodaje, ostatnie miesiące w wielu firmach minęły pod znakiem dużych kryzysów wizerunkowych. 
  • EB jest ważną kwestią dla wielu organizacji, choć jego waga i znaczenie widocznie spadły w stosunku do 2019 roku.

Z raportu "Employer Branding w Polsce 2020" wynika, że owa kwestia dla polskich pracodawców jest ważna, ale nie najważniejsza. Jedynie 2 proc. przepytanych pracodawców uważa, że to jedno z priorytetowych działań; w 2019 roku było to najważniejsze działanie w 3 proc. firm. 

Z jednej strony konsekwencje pandemii postawiły w firmach akcent na inne działania. Z drugiej jednak - jak podkreśla Zyta Machnicka, CEO hubu edukacyjnego Lightness i autorka książki "Lepszy pracodawca" - w Polsce nadal pokutuje stereotypowe podejście do działań emloyer brandingowych. 

- Dla wielu pracodawców to budowa wizerunku firmy i pracodawcy. Od lat podkreślam, że employer branding to komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy do dobrze targetowanych grup - przy wykorzystaniu kanałów i narzędzi, z których one faktycznie korzystają. Przed pandemią wielu pracodawców uważało, że wystarczy usiąść i raz a dobrze stworzyć odpowiednie strategie na lata. Marzec pokazał, że strategie employer brandingowe muszą być dopasowane do aktualnej sytuacji i bardzo bieżące - podkreśla Zyta Machnicka.

Kryzys komunikacji wewnętrznej

Jak wyjaśnia Zyta Machnicka, ostatnie miesiące w wielu firmach minęły pod znakiem dużych kryzysów wizerunkowych. Z tą różnicą, że dotychczas mówiliśmy o kryzysach zewnętrznych, mocno odbijających się echem w mediach. Pandemia pokazała, że firmy mogą stanąć w obliczu kryzysów wewnętrznych, których powodem jest słabo prowadzona komunikacja. 

- Niezbyt szybkie zakomunikowanie ludziom nowych zasad pracy czy współpracy, nieuwzględnienie obostrzeń czy np. niewystarczające zadbanie o bezpieczeństwo pracowników i klientów były tymi sytuacjami, z których pracodawców bardzo szybko rozliczano. Przed marcem 2020 roku z przymrużeniem oka patrzyliśmy na kryzysy wizerunkowe, zwłaszcza w "obszarze wewnętrznym". Dziś okazuje się, że jest to temat dla organizacji bardzo ważny - podkreśla Zyta Machnicka.  

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy muszą zadbać o komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.