PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy muszą zadbać o komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy

- To, ile wizerunkowo stracili pracodawcy w 2020 roku, zależy od sytuacji, w jakiej się znaleźli. Mamy takich, którzy nie ogarnęli komunikacji... Skupiając się na biznesie, zapomnieli o ludziach - wyjaśnia w rozmowie z PulsHR.pl Zyta Machnicka, CEO hubu edukacyjnego Lightness i autorka książki "Lepszy pracodawca". Pandemia zweryfikowała obietnice i postawiła nowe wyzwania. Niektórzy dzięki otwartości i szczerości sporo zyskali - nie tylko w oczach obecnych czy przyszłych pracowników, ale także swoich klientów.

Firmy muszą zadbać o komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy
Zyta Machnicka, CEO hubu edukacyjnego Lightness i autorka książki "Lepszy pracodawca"
REKLAMA
  • - Od lat podkreślam, że employer branding to komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy do dobrze targetowanych grup - przy korzystaniu z kanałów i narzędzi, z których one faktycznie korzystają - wyjaśnia Zyta Machnicka.
  • Jak dodaje, ostatnie miesiące w wielu firmach minęły pod znakiem dużych kryzysów wizerunkowych. 
  • EB jest ważną kwestią dla wielu organizacji, choć jego waga i znaczenie widocznie spadły w stosunku do 2019 roku.

Z raportu "Employer Branding w Polsce 2020" wynika, że owa kwestia dla polskich pracodawców jest ważna, ale nie najważniejsza. Jedynie 2 proc. przepytanych pracodawców uważa, że to jedno z priorytetowych działań; w 2019 roku było to najważniejsze działanie w 3 proc. firm. 

Z jednej strony konsekwencje pandemii postawiły w firmach akcent na inne działania. Z drugiej jednak - jak podkreśla Zyta Machnicka, CEO hubu edukacyjnego Lightness i autorka książki "Lepszy pracodawca" - w Polsce nadal pokutuje stereotypowe podejście do działań emloyer brandingowych. 

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Dla wielu pracodawców to budowa wizerunku firmy i pracodawcy. Od lat podkreślam, że employer branding to komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy do dobrze targetowanych grup - przy wykorzystaniu kanałów i narzędzi, z których one faktycznie korzystają. Przed pandemią wielu pracodawców uważało, że wystarczy usiąść i raz a dobrze stworzyć odpowiednie strategie na lata. Marzec pokazał, że strategie employer brandingowe muszą być dopasowane do aktualnej sytuacji i bardzo bieżące - podkreśla Zyta Machnicka.

Kryzys komunikacji wewnętrznej

Jak wyjaśnia Zyta Machnicka, ostatnie miesiące w wielu firmach minęły pod znakiem dużych kryzysów wizerunkowych. Z tą różnicą, że dotychczas mówiliśmy o kryzysach zewnętrznych, mocno odbijających się echem w mediach. Pandemia pokazała, że firmy mogą stanąć w obliczu kryzysów wewnętrznych, których powodem jest słabo prowadzona komunikacja. 

- Niezbyt szybkie zakomunikowanie ludziom nowych zasad pracy czy współpracy, nieuwzględnienie obostrzeń czy np. niewystarczające zadbanie o bezpieczeństwo pracowników i klientów były tymi sytuacjami, z których pracodawców bardzo szybko rozliczano. Przed marcem 2020 roku z przymrużeniem oka patrzyliśmy na kryzysy wizerunkowe, zwłaszcza w "obszarze wewnętrznym". Dziś okazuje się, że jest to temat dla organizacji bardzo ważny - podkreśla Zyta Machnicka.  

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy muszą zadbać o komunikowanie prawdy o pracodawcy i pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA