PARTNER PORTALU partner portalu

Finanse firmy podane na talerzu. To sposób na zmotywowanie pracowników

Dobre rezultaty przedsiębiorstwa to dobry czynnik motywujący. Wiele firm łączy więc informowanie o kondycji spółki z programami motywacyjnymi skierowanymi do zatrudnionych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Finanse firmy podane na talerzu. To sposób na zmotywowanie pracowników

  • Wiedza, że firma osiąga dobre rezultaty, przekłada się na poczucie stabilności zatrudnienia.
  • Pomaga także w rekrutacji nowych pracowników.
  • W dobie mediów społecznościowych kandydaci szybko znajdują informacje o kondycji firmy. Warto zadbać, by były pewne.

Amerykanie należą do pracowników, których interesuje bilans finansowy firmy, w jakiej pracują. Aż 82 proc. zatrudnionych w USA chce dowiadywać się od dyrektorów finansowych swoich firm, jak wyglądają konta przedsiębiorstwa. To wyniki badania, które zrealizował Robert Half Management Resources.

Pytamy, jak ten problem wygląda w Polsce.

Odpowiedź nie jest jednak łatwa. Po pierwsze o tym, czy firma podaje wyniki finansowe do publicznej wiadomości, decyduje jej status. Spółki publiczne podają swoje wyniki. Są zobowiązane do tego prawem. O tym, ile zarobiły takie spółki, jak Tauron, Enea czy KGHM, można się dowiedzieć, nawet nie będąc pracownikiem tych firm. Gdy firma nie ma statutu spółki publicznej, jest przedsiębiorstwem prywatnym, średnim lub małym, sytuacja się komplikuje. To od zarządzających takimi firmami de facto zależy, kiedy oraz w jakim stopniu zdecydują się informować pracowników o sytuacji na kontach firmy.

Dobre rezultaty to dobry czynnik motywujący

Jeśli już do tego dochodzi, to warto zadać pytanie: jak ujawniane przez firmy wyniki finansowe wpływają na pracowników?

- Świadomość, że spółka osiąga dobre rezultaty, przekłada się na poczucie stabilności zatrudnienia - mówi portalowi PulsHR.pl Agnieszka Kolenda, dyrektor w Hays Poland. - Pamiętajmy, że w dobie mediów społecznościowych kandydaci szybko znajdują informacje o kondycji spółki, tyle że nie zawsze potwierdzone i prawdziwe.

W ocenie naszej rozmówczyni zadbanie o jawność w tym zakresie może zapobiec szerzeniu się krzywdzących, często niesprawdzonych informacji.

- Wiele firm łączy więc informowanie o kondycji spółki z programami motywacyjnymi skierowanymi do zatrudnionych. Przykładem może być premia powiązania z osiągniętym przez firmę wynikiem. Pracownicy zyskują poczucie realnego wpływu swych działań na rozwój firmy, co pozytywnie przekłada się na ich postrzeganie sensu wykonywanej pracy, a w konsekwencji jest bardzo motywujące - informuje Agnieszka Kolenda.

Mówić o sytuacji przyszłym pracownikom?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.