PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Facebook, LinkedIn, czyli dlaczego polski prezes omija media społecznościowe wielkim łukiem

- Wykorzystanie mediów społecznościowych przez przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej w Polsce należy ocenić jako niskie, żeby nie powiedzieć – bardzo niskie – mówi Adrian Juchimiuk, employer branding director & partner w MJCC. - A szkoda, bo aktywne budowanie społeczności przez szefów może znacząco wspierać markę i działania EB czy rekrutacyjne firmy - dodaje.

Facebook, LinkedIn, czyli dlaczego polski prezes omija media społecznościowe wielkim łukiem
Pomimo korzyści, niewielu polskich menedżerów decyduje się na obecność w mediach społecznościowych (Fot. pixabay)
REKLAMA
  • Obecność menedżera w mediach społecznościowych może przynieść korzyści jemu samemu, a także firmie. O tym świadczą przykłady prezesów firm na świecie.
  • Niestety, jak pokazuje zestawienie przygotowane przez Grupę On Board Think Kong, tylko 5 proc. prezesów polskich firm notowanych na giełdzie prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna.
  • - Zaangażowanie w social media tej grupy ma zwykle charakter pasywny – w najlepszym razie można liczyć na linkowanie firmowych treści – mówi Adrian Juchimiuk, employer branding director & partner w MJCC.

Satya Nadella, prezes Microsoftu, jest aktywny w mediach społecznościowych. Na LinkedIn obserwuje go 4,94 mln osób, a na Twitterze – 1,72 mln.

Fot. Twitter
Fot. Twitter

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

11 mln obserwujących na Twitterze ma z kolei Tim Cook, CEO Apple. Działania szefa Tesli Elona Muska na Twitterze ogląda 22,3 mln osób.

Fot. Twitter
Fot. Twitter

To tylko kilka przykładów menedżerów, którzy wykorzystują potencjał social media. A jak jest w Polsce?

Social media w Polsce

Zestawienie przygotowane przez Grupę On Board Think Kong pokazuje, że tylko 5 proc. prezesów polskich firm notowanych na giełdzie prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna.

Pod kątem obecności w tych kanałach na tle innych światowych rynków wypadamy dosyć blado. W zestawieniu prezesów reprezentujących ponad 400 globalnych spółek zajmujemy trzecie miejsce od końca. Miejsca ustępują nam jedynie Niemcy i Rosjanie.

Dla porównania, najbardziej aktywni CEO reprezentują firmy działające we Francji. 35 proc. z nich posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie kariery LinkedIn. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Facebook, LinkedIn, czyli dlaczego polski prezes omija media społecznościowe wielkim łukiem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2018-07-24 16:35:31

    Eee... Zaraz, zaraz... Kwestie worklife balance kawałek czasu przed FB? To było raczej odstępstwo od normy, a nie typowe zainteresowanie potencjalnych pracowników. A co do tematu - może lepiej, że szefowie nie czujący się dobrze w mediach społecznościowych się tam nie udzielają.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.