PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Facebook, LinkedIn, czyli dlaczego polski prezes omija media społecznościowe wielkim łukiem

- Wykorzystanie mediów społecznościowych przez przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej w Polsce należy ocenić jako niskie, żeby nie powiedzieć – bardzo niskie – mówi Adrian Juchimiuk, employer branding director & partner w MJCC. - A szkoda, bo aktywne budowanie społeczności przez szefów może znacząco wspierać markę i działania EB czy rekrutacyjne firmy - dodaje.

Facebook, LinkedIn, czyli dlaczego polski prezes omija media społecznościowe wielkim łukiem
Adobe Stock
REKLAMA
  • Obecność menedżera w mediach społecznościowych może przynieść korzyści jemu samemu, a także firmie. O tym świadczą przykłady prezesów firm na świecie.
  • Niestety, jak pokazuje zestawienie przygotowane przez Grupę On Board Think Kong, tylko 5 proc. prezesów polskich firm notowanych na giełdzie prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna.
  • - Zaangażowanie w social media tej grupy ma zwykle charakter pasywny – w najlepszym razie można liczyć na linkowanie firmowych treści – mówi Adrian Juchimiuk, employer branding director & partner w MJCC.

Satya Nadella, prezes Microsoftu, jest aktywny w mediach społecznościowych. Na LinkedIn obserwuje go 4,94 mln osób, a na Twitterze – 1,72 mln.

Fot. Twitter
Fot. Twitter

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

11 mln obserwujących na Twitterze ma z kolei Tim Cook, CEO Apple. Działania szefa Tesli Elona Muska na Twitterze ogląda 22,3 mln osób.

Fot. Twitter
Fot. Twitter

To tylko kilka przykładów menedżerów, którzy wykorzystują potencjał social media. A jak jest w Polsce?

Social media w Polsce

Zestawienie przygotowane przez Grupę On Board Think Kong pokazuje, że tylko 5 proc. prezesów polskich firm notowanych na giełdzie prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna.

Pod kątem obecności w tych kanałach na tle innych światowych rynków wypadamy dosyć blado. W zestawieniu prezesów reprezentujących ponad 400 globalnych spółek zajmujemy trzecie miejsce od końca. Miejsca ustępują nam jedynie Niemcy i Rosjanie.

Dla porównania, najbardziej aktywni CEO reprezentują firmy działające we Francji. 35 proc. z nich posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie kariery LinkedIn. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Facebook, LinkedIn, czyli dlaczego polski prezes omija media społecznościowe wielkim łukiem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2018-07-24 16:35:31

    Eee... Zaraz, zaraz... Kwestie worklife balance kawałek czasu przed FB? To było raczej odstępstwo od normy, a nie typowe zainteresowanie potencjalnych pracowników. A co do tematu - może lepiej, że szefowie nie czujący się dobrze w mediach społecznościowych się tam nie udzielają.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA