Ewelina Solecka, Grupa Nowy Styl: Im mniej ekspresów do kawy w firmie, tym lepiej

Firmy coraz odważniej podchodzą do kreowania przestrzeni biurowych. Hamaki, huśtawki, ślizgawki, designerskie wnętrza, chillout roomy, piłkarzyki czy PlayStation dla wielu są na porządku dziennym. Mają poprawiać efektywność i kreatywność pracowników. Czy to jednak jest potrzebne? Czy w ogóle - w dobie rozwiniętych technologii, mobilności pracowników - biura są jeszcze potrzebne?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ewelina Solecka, Grupa Nowy Styl: Im mniej ekspresów do kawy w firmie, tym lepiej

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

6 mar 2018 6:00


  • Jak tłumaczy nam Ewelina Solecka, Workplace Consulting Manager w Grupie Nowy Styl, w tworzeniu przestrzeni biurowej najważniejsza jest funkcjonalność. - Możemy stworzyć zjeżdżalnie w każdym biurze, ale po co? Jeśli w większości z tych biur obowiązuje na przykład dress code, ostatecznie niewiele osób będzie z nich korzystać - mówi.
  • Poza tym, aby pobudzać kreatywność pracowników i zwiększyć przepływ informacji w firmie, wcale nie trzeba ekstrawaganckich rozwiązań. Czasem wystarczy o jeden ekspres do kawy mniej, ponieważ wiele pomysłów rodzi się w kolejce do kawy właśnie.
  • A czy biuro jest jeszcze w ogóle potrzebne? W dobie rozwiniętych technologii możemy przecież pracować praktycznie z każdego miejsca. Jak jednak przekonuje Ewelina Solecka, ludzie do kreatywnej pracy potrzebują innych ludzi. - Interakcje między pracownikami są dużo bardziej wartościowe, niż do tej pory myślano. Dlatego też pionierzy wdrażania pracy zdalnej, np. IBM, który już w 1980 r. wysłał swoich pracowników do domu, właśnie rozpoczynają proces ściągania ich z powrotem do biur - wyjaśnia.

Ewelina Solecka, Workplace Consulting Manager w Grupie Nowy Styl: To wynika z pewnych nowych koncepcji pracy, które swój początek mają w Australii, Holandii czy Wielkiej Brytanii. Kraje te jako pierwsze zwróciły uwagę na to, iż przestrzeń może w sposób efektywny wspierać styl pracy podejmowany przez pracowników, a w konsekwencji wpływać również na wyniki biznesowe firmy. Boom ten wynika także z pewnej ewolucji na rynku pracy. Myślę, że mamy coraz częściej do czynienia z rynkiem świadomego pracodawcy, który wie, że przez przestrzeń wyraża siebie i może ponadto z niej uczynić narzędzie – nie tylko do przyciągania pracowników, ale i ich zatrzymywania w firmie. Pracodawcy oferują różne benefity. Według mnie jednym z ważniejszych jest biuro, bowiem jest to środowisko, w którym przebywamy ciągle, które na nas w związku z tym stale oddziałuje. Stąd warto zadbać, by było komfortowe.

Czytaj też: Biurowa gra w kolory. Sprawdźcie, w jakiej kolorystyce najlepiej się pracuje

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.