PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Employer branding zaczyna się i kończy wewnątrz organizacji. Pandemia to udowodniła

Budowanie wizerunku pracodawcy w czasach, kiedy o dobrych pracowników było wyjątkowo trudno, stało się standardem. Jak będzie wyglądał employer branding po pandemii? Na to pytanie odpowiada m.in. Joanna Kucharska (Sii), Andrzej Borczyk (Grupa Żywiec), Anna Dudzińska (Velux), Gabriela Kahl (CCC), Magdalena Jankowska (O-I Glass).

Joanna Kucharska, dyrektor ds. HR i komunikacji w Sii

Rok 2020 i kryzys, który mu towarzyszył, był swego rodzaju sprawdzianem obietnic składanych kandydatom i pracownikom przez pracodawców przed pandemią, w czasach „dobrobytu”. W niektórych przypadkach obnażył smutną rzeczywistość, ale jest też wiele firm, które ugruntowały swoją pozycję. To te firmy, które poprzez employer branding rozumieją realne działania zmierzające do dbania o pracowników i przyciągające tym kandydatów ze względu na autentyczność i spójność pomiędzy rzeczywistością a tym, co komunikują na zewnątrz. Od zawsze powtarzam, że employer branding nie jest „kreowaniem” wizerunku – jest budowaniem firmy przyjaznej ludziom, która komunikuje to wewnątrz i na zewnątrz, w sposób autentyczny i transparentny, nawet gdy jest trudno.

Mam takie poczucie, obserwując rynek, że employer branding, być może w trochę wymuszony przez sytuację sposób, ale jednak zmierza właśnie w tę stronę. I to mnie cieszy. Rola takich działań według mnie znacząco wzrośnie. Być może budżety się zmniejszą, ale wbrew pozorom taki employer branding, w porównaniu np. z kosztami kampanii billboardowej, nie wymaga ogromnych nakładów. Wymaga natomiast budowania zaangażowania pracowników i ich zaopiekowania, zmiany podejścia do procesów rekrutacji i candidate experience oraz coraz bardziej modnej zwinności w HR. Jedną z oczywistych zmian jest jeszcze większe przekierowanie działań do strefy online, co wiąże się z bardziej intensywną aktywnością firm w social media, a także zwiększenie komunikacji w formie wideo – i to na pewno czeka nas w kolejnym roku. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

       

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employer branding zaczyna się i kończy wewnątrz organizacji. Pandemia to udowodniła

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.