-
- •30 gru 2020 6:00
Budowanie wizerunku pracodawcy w czasach, kiedy o dobrych pracowników było wyjątkowo trudno, stało się standardem. Jak będzie wyglądał employer branding po pandemii? Na to pytanie odpowiada m.in. Joanna Kucharska (Sii), Andrzej Borczyk (Grupa Żywiec), Anna Dudzińska (Velux), Gabriela Kahl (CCC), Magdalena Jankowska (O-I Glass).

Paulina Łączek-Ciećwierz, prezes Recruitment International Consulting Group (RICG)
Pandemia to czas weryfikacji wiarygodności strategii employer brandingowych. Pracownicy oceniają firmy za sposób komunikacji z nimi w czasie kryzysu. Informowanie o ewentualnych wypowiedzeniach, cięciach pensji, sytuacji firmy czy planach będzie wpływać na opinie o pracodawcy. W zdigitalizowanej rzeczywistości opinie te coraz częściej przenoszą się na portale społecznościowe czy inne serwisy.
Pandemia to bezprecedensowa sytuacja dla większości biznesów, co spowodowało początkowo serię chaotycznych decyzji w wielu firmach. Dziś działamy w nowej normalności, w której znaczenie działań employer brandingowych w kontekście przyciągania kandydatów będzie rosło. Pozyskanie talentów do firmy wymaga transparentnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej - w ten sposób organizacje zapewniają m.in. o dobrych warunkach pracy, możliwościach rozwoju i w efekcie przyciągają do siebie liderów rynkowych. Koronawirus spowodował przeniesienie komunikacji face to face do świata online. Już dziś część korporacji organizuje live’y na Facebooku czy stories na Instagramie dla potencjalnych pracowników czy stażystów.
Ciężko oceniać czy budżety się zmienią czy utrzymają na podobnym poziomie, ale z pewnością trend digitalizacji komunikacji z pracownikami i kandydatami będzie nam towarzyszył w 2021 roku. (Fot. mat. pras.)


Słowa kluczowe
- Joanna Kucharska
- Sii
- Sylwia Pawełczyk-Maśluk
- Accor Services Poland
- Bożena Soberka
- British American Tobacco
- Krzysztof Inglot
- Personnel Service
- Wolfgang Hennen
- Lidl Polska
- Wojciech Ratajczyk
- Trenkwalder
- Anna Dudzińska
- Velux
- Paweł Kułaga
- Foreign Personnel Service
- Gabriela Kahl
- CCC
- O-I Glass
- Magdalena Jankowska
- Cezary Maciołek
- Grupa Progres
- Bergman Engineering
- Tomasz Szpikowski
- Magda Dybska-Tabor
- Danone
- Michał Młynarczyk
- Devire
- Daniel Wocial
- Adecco
- Antonio Carvelli
- Gi Group
- Andrzej Borczyk
- Grupa Żywiec
- podsumowania 2020/prognozy 2021
- Paulina Łączek-Ciećwierz
- Recruitment International Consulting Group
- Marta Florczak
- Auchan
KOMENTARZE (0)