PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Employer branding w Polsce nadal kuleje. "Brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii"

  • Justyna Koc
    jk
  • 3 paź 2020 6:00

30 proc. pracodawców uważa, że employer branding to jedna z najważniejszych kwestii w firmie. Rok temu w ten sposób wypowiadało się 48 proc. firm. Dlaczego polscy pracodawcy coraz mniej doceniają EB?

Employer branding w Polsce nadal kuleje. "Brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii"
Niemal co trzeci respondent (30 proc.) sądzi, że to employer branding należy do najważniejszych kwestii, ale w 2019 r. tę odpowiedź wskazało jeszcze 48 proc. firm. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zaledwie 2 proc. (rok wcześniej 3 proc.) pracodawców wskazuje, że EB to najważniejszy z priorytetów - wynika z badania HRM Institute.
  • Nadal niemal co piąta firma (19 proc.) w Polsce nie posiada w tej mierze strategii. 
  • Jak wskazuje Maciej Noga z Grupy Pracuj, nadal w firmach brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii, a co za tym idzie - konsekwencji i spójności w prowadzonych działaniach.

Jak pokazuje raport HRM Institute "Employer Branding w Polsce 2020", waga i znaczenie employer brandigu (EB) w firmach spada. Zaledwie 2 proc. (rok wcześniej 3 proc.) pracodawców wskazuje, że EB to najważniejszy z priorytetów. Niemal co trzeci respondent (30 proc.) sądzi, że to jedna z najważniejszych kwestii – dla porównania w 2019 r. tę odpowiedź wskazało 48 proc. firm. Dla 52 proc. (wzrost o 12 proc.) pracodawców employer branding jest ważny, ale nie jest priorytetem...

Autorzy raportu przyczyn tej zmiany upatrują w konsekwencjach działań związanych z walką z pandemią. Liczą, że  to przejściowa zmiana priorytetów i sytuacja wróci do normy. Inaczej na sprawę patrzy Maciej Noga, partner zarządzający Funduszu Pracuj Ventures, współzałożyciel Grupy Pracuj.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Niestety, mimo że analizuję działania employer brandingowe w Polsce od blisko 20 lat, nadal nie mogę powiedzieć, by zyskały one odpowiednie znaczenie i pełnią w organizacjach taką rolę, jaką powinny. Nie uważam też, że pracodawcy mają dziś wysoką świadomość i wynikającą ze strategii potrzebę prowadzenia działań EB. Nadal w firmach brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii, a co za tym idzie - konsekwencji i spójności w działaniach. Employer branding zbyt często rozumiany jest jedynie jako działanie promocyjne wspierające rekrutację poprzez kreowanie pewnych oczekiwanych obrazów, a nie zaś poprzez realne odzwierciedlanie kultury organizacji – komentuje wyniki badania Maciej Noga.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employer branding w Polsce nadal kuleje. "Brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA