PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Employer branding w Polsce nadal kuleje. "Brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii"

30 proc. pracodawców uważa, że employer branding to jedna z najważniejszych kwestii w firmie. Rok temu w ten sposób wypowiadało się 48 proc. firm. Dlaczego polscy pracodawcy coraz mniej doceniają EB?

  • Autor:jk
  • 3 paź 2020 6:00
Employer branding w Polsce nadal kuleje. "Brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii"
Niemal co trzeci respondent (30 proc.) sądzi, że to employer branding należy do najważniejszych kwestii, ale w 2019 r. tę odpowiedź wskazało jeszcze 48 proc. firm. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zaledwie 2 proc. (rok wcześniej 3 proc.) pracodawców wskazuje, że EB to najważniejszy z priorytetów - wynika z badania HRM Institute.
  • Nadal niemal co piąta firma (19 proc.) w Polsce nie posiada w tej mierze strategii. 
  • Jak wskazuje Maciej Noga z Grupy Pracuj, nadal w firmach brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii, a co za tym idzie - konsekwencji i spójności w prowadzonych działaniach.

Jak pokazuje raport HRM Institute "Employer Branding w Polsce 2020", waga i znaczenie employer brandigu (EB) w firmach spada. Zaledwie 2 proc. (rok wcześniej 3 proc.) pracodawców wskazuje, że EB to najważniejszy z priorytetów. Niemal co trzeci respondent (30 proc.) sądzi, że to jedna z najważniejszych kwestii – dla porównania w 2019 r. tę odpowiedź wskazało 48 proc. firm. Dla 52 proc. (wzrost o 12 proc.) pracodawców employer branding jest ważny, ale nie jest priorytetem...

Autorzy raportu przyczyn tej zmiany upatrują w konsekwencjach działań związanych z walką z pandemią. Liczą, że  to przejściowa zmiana priorytetów i sytuacja wróci do normy. Inaczej na sprawę patrzy Maciej Noga, partner zarządzający Funduszu Pracuj Ventures, współzałożyciel Grupy Pracuj.

- Niestety, mimo że analizuję działania employer brandingowe w Polsce od blisko 20 lat, nadal nie mogę powiedzieć, by zyskały one odpowiednie znaczenie i pełnią w organizacjach taką rolę, jaką powinny. Nie uważam też, że pracodawcy mają dziś wysoką świadomość i wynikającą ze strategii potrzebę prowadzenia działań EB. Nadal w firmach brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii, a co za tym idzie - konsekwencji i spójności w działaniach. Employer branding zbyt często rozumiany jest jedynie jako działanie promocyjne wspierające rekrutację poprzez kreowanie pewnych oczekiwanych obrazów, a nie zaś poprzez realne odzwierciedlanie kultury organizacji – komentuje wyniki badania Maciej Noga.

Na jakich aktywnościach będą koncentrować się firmy w ciągu najbliższego roku? Zgodnie z raportem HRM Institute, będą to działania wewnętrzne.

48 proc. ankietowanych wskazuje, że będzie budować markę pracodawcy wewnątrz firmy, a 45 proc. firm deklaruje, że będzie się koncentrować na komunikacji wewnętrznej firmy. Pracodawcy także wskazują, że chcą skoncentrować się na budowaniu komunikacji marki online i przyroście obecności w mediach społecznościowych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employer branding w Polsce nadal kuleje. "Brakuje przede wszystkim zrozumienia tej kategorii"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.