PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Employer branding w czasach pandemii. Jest ważny, ale to nie priorytet

Pandemia zmniejszyła znaczenie employer brandingu. Jak wynika z najnowszej edycji raportu HRM Institute "Employer Branding w Polsce 2020", obecnie tylko 2 proc. pracodawców traktuje EB jako najważniejszy priorytet. Rok temu wskazywało na to 3 proc. badanych.

  • Autor:KDS
  • 30 wrz 2020 20:55
Employer branding w czasach pandemii. Jest ważny, ale to nie priorytet
Z raportu wynika, że tylko dla 2 proc. (spadek z 3 proc.) pracodawców EB to najważniejszy priorytet (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Badanie Employer Branding w Polsce jest przeprowadzane przez HRM Institute od 2012 roku. W tegorocznej edycji wzięło udział 577 przedstawicieli firm z całej Polski.
  • EB jest ważnym tematem dla wielu organizacji, choć jego waga i znaczenie widocznie spadły w stosunku do 2019 roku.
  • Spójna komunikacja to najczęściej wymieniana korzyść, jaką firmie daje długofalowa strategia EB. 

Z raportu wynika, że tylko dla 2 proc. (spadek z 3 proc.) pracodawców EB to najważniejszy priorytet. 30 proc. ankietowanych twierdzi, że jest to jeden z najważniejszych priorytetów (spadek o 18 proc.), a dla 52 proc. to ważny temat, choć nie priorytet (wzrost o 12 proc.). Autorzy raportu przyczyn tej zmiany upatrują w konsekwencjach działań związanych z walką z pandemią koronawirusa. Liczą, że jest to przejściowa zmiana priorytetów i sytuacja wróci do normy.

Grafika: HRM Institute
Grafika: HRM Institute

Firmy zapytane o ich priorytetowe działania związane z EB w najbliższym roku, najczęściej wskazują na EB wewnątrz organizacji. 48 proc. badanych wskazuje, że będą budować markę pracodawcy wewnątrz firmy, a 45 proc. skupi się na komunikacji wewnętrznej firmy. 41 proc. badanych wskazuje na budowanie komunikacji marki online, zaś 29 na zwiększenie obecności w mediach społecznościowych.

- W czasie ograniczonych kontaktów bezpośrednich i pracy w rozproszonych zespołach wydaje się, że koncentracja na wnętrzu firmy i obecności w sieci to naturalne priorytety dla organizacji - komentują autorzy raportu.

Grafika: HRM Institute
Grafika: HRM Institute

Przy jednoczesnym zmniejszeniu znaczenia EB wzrasta liczba firm, które posiadają strategię EB. Grono to zwiększyło się aż o 10 proc., z 13 proc. wskazań na 23 proc.. Jak podkreślają autorzy badania, jest to bardzo dobra wiadomość. Pokazuje, że pracodawcy chcą działać w sposób uporządkowany i planowany. Jednak nadal niemal co piąta firma (19 proc. wskazań) w Polsce nie posiada strategii. 26 proc. pracodawców jest w trakcie opracowania strategii.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employer branding w czasach pandemii. Jest ważny, ale to nie priorytet

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.