PARTNER PORTALU partner portalu

Employer branding: tych błędów należy unikać, budując markę pracodawcy

Budowanie wizerunku pracodawcy to jeden z najgorętszych trendów HR. Ważne jednak, by dobrze zrozumieć, czym jest strategia employer brandingowa i rzetelnie ją budować wspólnie z pracownikami.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding: tych błędów należy unikać, budując markę pracodawcy

  • Jednym z najczęstszych błędów, jakie popełniają firmy, budując swój wizerunek, jest brak strategii employer brandingowej.
  • Kolejnym błędem jest przekłamanie i wiążący się z nim brak spójności.
  • Firmy zapominają również o komunikacji wewnętrznej.
  • W przypadku korporacji częstą bolączką jest nieumiejętna adaptacja globalnych wytycznych.
  • Powszechnym błędem jest również opracowywanie działań EB wyłącznie na bazie własnych wyobrażeń, z pominięciem perspektywy pracownika czy kandydata.

Niska stopa bezrobocia w połączeniu z rekordowo wysokimi wskaźnikami rotacji mobilizują pracodawców do tworzenia coraz ciekawszych i oryginalniejszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy. Pozytywnych przykładów nie brakuje. Lidl zachęca kandydatów do rozpoczęcia kariery zawodowej za pomocą pracowników. Niedawno wystartowała też kampania IKEI "Ty jesteś zmianą", pokazująca wartości i wyjątkową kulturę firmy oraz sposób, w jaki buduje ona relacje z obecnymi i przyszłymi pracownikami. Także Mc Donald's od kilku lat pokazuje w swoich kampaniach, jak stawia na różnorodność i łączy pokolenia w pracy. Z kolei firma Leroy Merlin rozpoczęła kampanię wizerunkową, która zachęca kandydatów do aplikowania, bazując na sponsoringu reprezentacji Polski w piłce nożnej.

Brak strategii employer brandingowej

Nie wszystkim jednak idzie tak gładko. Jakie błędy najczęściej popełniają firmy? Jednym z nich jest brak strategii. Z badania przeprowadzonego przez HRM Institute "Employer branding w Polsce 2017" wynika, że połowa polskich firm deklaruje, iż nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy, z czego 21 proc. nie ma tej strategii i nic z tym faktem nie robi, a 29 proc. zauważa potrzebę jej posiadania i pracuje nad nią.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.