PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Employer branding nie traci na znaczeniu. Specjaliści mają i będą mieć dużo pracy

Po pandemii zmieni się sytuacja na rynku pracy – już w tej chwili osób bezrobotnych przybywa, a ofert pracy ubywa. W jaki sposób wpłynie to na kreowanie marki pracodawcy – czy employer branding zejdzie na drugi plan?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding nie traci na znaczeniu. Specjaliści mają i będą mieć dużo pracy

  • Jak zauważa Monika Szyperek, people field consultant w McDonald’s Polska, pandemia była – i ciągle jest – sporym wyzwaniem, ale nie spowodowała, że EB-owcy mieli mniej pracy.
  • Budowanie marki pracodawcy nie ogranicza się do działań związanych z pozyskiwaniem kandydatów.
  • Równie ważne są elementy skierowane do wewnątrz, do aktualnych pracowników, a ci w trakcie kryzysu wymagają szczególnego wsparcia.

Budowanie wizerunku pracodawcy w czasach, kiedy o dobrych pracowników było wyjątkowo trudno, stało się standardem. Firmy stawiały na coraz bardziej oryginalne pomysły, by przekonać kandydatów do pracy. W kampanie employer brandigowe angażowani byli pracownicy – wszystko po to, by przyciągnąć do spółki talenty.

Pandemia koronawirusa wywróciła świat biznesu do góry nogami. Postawiła szereg wyzwań przed firmami, menedżerami, a także działami HR. Na pierwszy plan wysunęła się ochrona miejsc pracy, szukanie nowych sposobów efektywnej pracy, zmiana jej stylu, a w tej chwili – organizacja bezpiecznego powrotu do biur. Czy w zaistniałej sytuacji jest miejsce na employer branding? Eksperci jednogłośnie podkreślają, że pracodawcy nie powinni rezygnować z działań EB, szczególnie że pandemia może okazać się papierkiem lakmusowym dobrego i odpowiedzialnego pracodawcy.

Czytaj też: Zmieniają się priorytety pracowników. Czas na zmianę strategii komunikacji marki

Potwierdza to badanie MJCC „Marka pracodawcy w obliczu pandemii”, w którym aż 74 proc. respondentów przyznało, że śledzi działania pracodawców (innych niż ich własny), a blisko 30 proc. badanych przekonały one nawet do wysłania aplikacji.

– To pokazuje, jak wiele mogą stracić firmy, które aktualnie nie dbają o własną markę. Kluczowe jest oczywiście dopasowanie działań do kontekstu – w tym trudnym czasie priorytetowe były: odpowiedzialne podejście do bezpieczeństwa i stabilności miejsc pracy, komunikacja wewnętrzna czy podtrzymanie zaangażowania w nowych warunkach. Podejście do działań zewnętrznych było natomiast mocno uzależnione od specyfiki organizacji – część firm wstrzymała je zupełnie, inne musiały dostosować się do zmienionych warunków, przebudować plany komunikacji na czas pandemii. Nie było to łatwe, bo wytyczne zmieniały się z dnia na dzień, a towarzyszyły nam też silne emocje. Wierzę jednak, że pandemia jest testem dla marki pracodawcy i im pracodawca go lepiej zda, tym silniejszy wyjdzie z tego kryzysu – mówi Anna Mikulska, EB Director w agencji MJCC.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Walery 2020-07-18 23:52:20

Wizytówką firmy dla kandydatów na wyższe stanowiska jest właśnie employeer branding. Dlatego firmy typu medicover naciskają na pozytywny wizerunek firmy mimo pandemii. Benefity pracownicze a w tym prywatna opieka medyczna są właśnie tymi małymi punkcikami, dającymi firmie przewagę nad innymi. Pracownik musi czuć się dowartościowany i odpowiednio nagrodzony przez kadrę

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.