Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?

Budowanie wizerunku pracodawcy to jeden z najgorętszych trendów HR. Jak wiele firm prowadzi działania employer brandingowe i ile na nie przeznacza?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?

Jak wynika z raportu HRM Institute "Employer branding w Polsce 2018" w większości firm za działania employer brandigowe są odpowiedzialne działy personalne (42 proc.). Na drugim miejscu znalazł się dział marketingu (17 proc.), a na trzecim - dział employer brandingu (11 proc.).

Na dalszych miejscach uplasowały się dział komunikacji (8 proc.), zarząd i CEO
(7 proc.) oraz dział zarządzania talentami (4 proc.).

Czytaj też: "Jeśli wynagrodzenia są zbyt niskie, to żaden employer branding nie pomoże"

Pozytywnym trendem jest także fakt, że coraz więcej spółek posiada strategię employer brandigową – w tegorocznym raporcie 53 proc. ankietowanych wskazało, że stworzyli strategię kształtowania wizerunku pracodawcy. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2017 r. Strategii EB wciąż nie posiada 42 proc. firm, z czego 24 proc. deklaruje, że nad nią pracuje.

Koszty employer brandingu

Z raportu HRM Institute wynika również, że spada liczba osób, które nie znają budżetu przeznaczonego na działania EB – aż o 7 punktów procentowych (23 proc. wskazań). Jak wskazują autorzy badania, taka zmiana może oznaczać, że coraz więcej firm posiada osobny budżet na employer branding, oddzielony od budżetu rekrutacyjnego.

Czytaj też: Tych błędów należy unikać, budując markę pracodawcy

Na employer branding najwięcej firm (22 proc.) przeznacza maksymalnie 20 tys. zł. 12 proc. spółek wydaje na działania EB od 20 do 50 tys. zł. Powyżej 1 mln zł na ten cel wydaje zaledwie 3 proc. firm.

Employer branding ma sens, gdy firmy mierzą jego skuteczność. 13 proc. ankietowanych nie używa żadnych wskaźników do mierzenia skuteczności prowadzonych działań - dwa lata temu takich wskazań było o 6 punktów procentowych więcej.

Wśród używanych wskaźników rośnie znaczenie takich, jak: poziom rotacji (19 proc.) oraz poziom zaangażowania pracowników w firmie (16 proc.) – oba wskaźniki zanotowały wzrost o 3 punkty procentowe. 18 proc. badanych wskazało na liczbę składanych aplikacji, a 13 proc. – na jakość składanych aplikacji.

Komunikacja w employer brandingu

Z raportu HRM Institute wynika, że najchętniej wykorzystywanymi kanałami komunikacji w employer brandingu są: zakładka kariery (67 proc.), Facebook (60 proc.) i LinkedIn (59 proc.).

Popularnym kanałem komunikacji są również profile pracodawców na portalach ogłoszeniowych – korzysta z niego 40 proc. firm.

Z kolei 13 proc. firm korzysta z billboardów, a 5 proc. z citylightów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

12 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Tryp 2018-07-23 17:41:23

ropa drożeje, paliwo na stacjach też. trzeba przeczekać. to wszystko zalezy od sytuacji geopolitycznej i żydow

QQ 2018-07-23 15:34:04

rozpada sie przemysl naftowy w wenezueli no i nam sie dostaje podwyzkami cen paliw

Pat 2018-07-23 15:02:49

przeciez to, ze paliwo jest droższe to nie jest wina oplaty emisyjnej, bo te akurat placa wielkie korporacje paliwowe tylko żydów co namowili trumpa do ataku na Iran

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.