PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?

Budowanie wizerunku pracodawcy to jeden z najgorętszych trendów HR. Jak wiele firm prowadzi działania employer brandingowe i ile na nie przeznacza?

  • Autor:jk
  • 13 lip 2018 6:00
Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?
(Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Jak wynika z raportu HRM Institute "Employer branding w Polsce 2018" w większości firm za działania employer brandigowe są odpowiedzialne działy personalne (42 proc.). Na drugim miejscu znalazł się dział marketingu (17 proc.), a na trzecim - dział employer brandingu (11 proc.).

Na dalszych miejscach uplasowały się dział komunikacji (8 proc.), zarząd i CEO
(7 proc.) oraz dział zarządzania talentami (4 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: "Jeśli wynagrodzenia są zbyt niskie, to żaden employer branding nie pomoże"

Pozytywnym trendem jest także fakt, że coraz więcej spółek posiada strategię employer brandigową – w tegorocznym raporcie 53 proc. ankietowanych wskazało, że stworzyli strategię kształtowania wizerunku pracodawcy. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2017 r. Strategii EB wciąż nie posiada 42 proc. firm, z czego 24 proc. deklaruje, że nad nią pracuje.

Koszty employer brandingu

Z raportu HRM Institute wynika również, że spada liczba osób, które nie znają budżetu przeznaczonego na działania EB – aż o 7 punktów procentowych (23 proc. wskazań). Jak wskazują autorzy badania, taka zmiana może oznaczać, że coraz więcej firm posiada osobny budżet na employer branding, oddzielony od budżetu rekrutacyjnego.

Czytaj też: Tych błędów należy unikać, budując markę pracodawcy

Na employer branding najwięcej firm (22 proc.) przeznacza maksymalnie 20 tys. zł. 12 proc. spółek wydaje na działania EB od 20 do 50 tys. zł. Powyżej 1 mln zł na ten cel wydaje zaledwie 3 proc. firm.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (12)

Do artykułu: Employer branding na topie. Ile firmy na niego wydają?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tryp 2018-07-23 17:41:23

    ropa drożeje, paliwo na stacjach też. trzeba przeczekać. to wszystko zalezy od sytuacji geopolitycznej i żydow

  • QQ 2018-07-23 15:34:04

    rozpada sie przemysl naftowy w wenezueli no i nam sie dostaje podwyzkami cen paliw

  • Pat 2018-07-23 15:02:49

    przeciez to, ze paliwo jest droższe to nie jest wina oplaty emisyjnej, bo te akurat placa wielkie korporacje paliwowe tylko żydów co namowili trumpa do ataku na Iran

  • opinia 2018-07-23 14:08:16

    Elektromobilność to przyszłość, olac ceny paliw

  • oskarm 2018-07-23 13:41:51

    widzieliscie czy sie rozni shell od naszych polskich stacji? podnosza ceny jak zydzi. polskie stacje bronia przed podwyzkami

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.