PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Employer branding: Jak chronić wizerunek firmy w internecie

Negatywne wpisy są prawdziwą bombą podłożoną pod wizerunek twojej firmy. Mogą zniechęcić potencjalnych pracowników, kontrahentów, a nawet klientów. Pracownicy, ujawniając biznesowe i finansowe tajemnice firmy, godzą w dobre imię współpracowników i przełożonych. Brak reakcji może poważnie zaważyć na rozwoju przedsiębiorstwa.

Employer branding: Jak chronić wizerunek firmy w internecie
Opinie pracowników o kadrze kierowniczej czy o kolegach z pracy, choćby usprawiedliwione, nie powinny być ujawniane na forum publicznym, bo podważa to profesjonalizm całej firmy (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Przedstawiciele firm stają dziś przed dużym wyzwaniem - jak poradzić sobie z krytyką byłych pracowników w internecie.
  • Brak reakcji na szkalujące opinie i ujawnianie tajemnic firmy jest więc błędem poważnie rzutującym na wizerunek organizacji.

Internet stał się idealnym narzędziem do wyrażania opinii na każdy temat. Psychologowie społeczni powtarzają od lat: znaczniej chętniej informujemy innych o doświadczeniach negatywnych niż pozytywnych, niezależnie od tego, czy chodzi o usługę, produkt czy pracodawcę. Z mojej praktyki wynika, że najpoważniejsze konsekwencje dla firmowej renomy mają negatywne opinie pracowników.

GoWork - tu się wszystko zaczęło

Serwis, który w założeniu miał ułatwiać szukanie pracy i rekrutację, stał się platformą wymiany myśli na temat obecnych i byłych firm, przełożonych i współpracowników, funkcjonowania organizacji i relacji międzyludzkich. Niestety, nikt nie weryfikuje podawanych przez użytkowników informacji: ani czy osoba zamieszczająca opinię faktycznie jest lub była pracownikiem danej firmy, ani czy opinia jest prawdziwa i nie narusza prawa. W efekcie na GoWork znaleźć można zarówno wpisy zgodne z prawdą i rzeczowe, jak i opinie, których głównym celem jest szkalowanie pracodawcy lub innych pracowników.

Analizując informacje z GoWork na temat różnych firm można dojść do wniosku, że na polskim rynku funkcjonują jedynie fatalni pracodawcy, którzy płacą głodowe pensje, firmami zarządzają tylko niekompetentne osoby, a karierę można zrobić wyłącznie dzięki osobistym koneksjom. Oczywiście można te opinie zignorować, ale nie ma pewności, czy inni też tak zrobią.

Brak reakcji na szkalujące opinie i ujawnianie tajemnic firmy jest więc błędem poważnie rzutującym na wizerunek organizacji. Dlaczego? Oto 5 najważniejszych powodów, dla których trzeba reagować na wpisy naruszające dobre imię twojej firmy.

Po pierwsze sprawy firmowe nie powinny wyciekać poza organizację. Opinie pracowników o kadrze kierowniczej czy o kolegach z pracy, choćby usprawiedliwione, nie powinny być ujawniane na forum publicznym, bo podważa to profesjonalizm całej firmy. Podobnie jak ujawnianie problemów czy bieżących wewnętrznych spraw.

Po drugie takie (prawdziwe lub nieprawdziwie) informacje może wykorzystywać konkurencja.

Po trzecie opinie często godzą w prywatność poszczególnych osób (szefa, kadry kierowniczej innych pracowników), bywają obraźliwe, a więc naruszają cześć i dobre imię tych osób.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employer branding: Jak chronić wizerunek firmy w internecie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.