Employer branding? Dość żartów! W dobie Millenialsów i Pokolenia Z to rzecz kluczowa

Employer branding stał się koniecznością. Zwłaszcza, jeśli grupą docelową są, owiani już wieloma legendami Millenialsi i Pokolenia Z. Niestety wciąż zbyt mało organizacji zdaje sobie sprawę w wartości z tego typu działań.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding? Dość żartów! W dobie Millenialsów i Pokolenia Z to rzecz kluczowa

PODZIEL SIĘ


Autor: Kuba Jugo

2 lip 2018 12:00


  • W 2018 roku stopa bezrobocia bije kolejne rekordy. W maju wynosiła 6,1 proc. Rok 2017 zamknęliśmy ze wzrostem gospodarczym na poziomie 4,6 proc., największym od 6 poprzednich lat, na które zresztą też ciężko było narzekać.
  • Warunki do rozwoju biznesu w takiej sytuacji wydają się fantastyczne. Poniekąd.
  • Dyrektor sprzedaży zaciera ręce, szef HR płacze rzewnymi łzami. W naszej coraz bardziej mlekiem i miodem płynącej ekonomii, gigantycznym problemem staje się znalezienie dobrych, zaangażowanych pracowników.

Część biznesów od HRowego kryzysu uratował napływ pracowników z Ukrainy (nieoficjalnie mawia się nawet o 3 milionach osób), wykonujących jednak najczęściej prace niewymagające wysokiego poziomu kwalifikacji. Pomoc zza wschodniej granicy to jednak za mało, zwłaszcza w przypadku bardziej specjalistycznych zawodów.

Powszechnie mówi się o panującym w Polsce „rynku pracownika”, w którym to zatrudniany, nie zatrudniający dyktuje zasady. Pracodawca, rzekomo, stracił swoją władzę, a dodatkowo musi walczyć z nowymi „demonami” – roszczeniowymi, nielojalnymi i mało zaangażowanymi Millenialsami i wchodzącymi powoli na rynek pracy przedstawicielami Pokolenia Z. Taka narracja spędza sen z powiek setek HRowców w całym kraju, czy jest jednak prawdziwa?

Demonizujemy millenialsów? 

Prawie 70 proc. respondentów badania ARC Rynek i Opinia dla Gumtree.pl z maja 2018 stwierdziło, że traktuje pracę w życiu priorytetowo. W tym samym badaniu, owszem, widoczne były różnice pokoleniowe, ale sama chęć do pracy pozostawała niezmienna, niezależnie od wieku.

- Obecnie mamy do czynienia z demonizowaniem tzw. millenialsów. Tymczasem są bardzo proste sposoby na to, by zbudować odpowiedni kontakt z takim pracownikiem. Młodzi ludzie oczekują stałego kontaktu, muszą dostawać regularny feedback i mieć poczucie wpływu na firmę - wskazuje Marta Nadolińska, dyrektor rozwoju strategicznych rozwiązań biznesowych w AonHewitt w Polsce. 

Zdaniem ekspertów, problem polega na tym, że w nowej gospodarce, czasach nowego konsumenta i nowego pracownika, wielu pracodawców nie zdążyło zastosować nowego myślenia przystosować się do nowych zasad i wprowadzić nowych rozwiązań. Działy marketingu, przyzwyczajone do walki o uwagę klienta, odkryły to wcześniej, wprowadzając w swoje strategie filozofię konsumentocentryzmu, odpowiadającą na potrzeby konsumentów, takie jak chęć wpływu, wymóg personalizacji oferty, potrzebę posiadania ogólnie pojętej wartości dodanej, która pozwala na utożsamianie się z marką. 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

7 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Khorsj 2018-07-03 11:18:40

wzrost cen paliw jest tez przez to ze Trump zadecydowal o wyjściu USA z porozumienia nuklearnego z Iranem wiec przez jakis czas ceny paliw beda rosly. nic sie nie da zrobic.

laca 2018-07-03 10:21:08

caly czas wszyscy narzekacie na smog. a teraz przez trumpa paliwa beda po 5 zeta

ozi 2018-07-03 09:59:56

Paliwo zdrożało bo ceny ropy ida w gore przez Trumpa

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.