PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Employer branding? Dość żartów! W dobie Millenialsów i Pokolenia Z to rzecz kluczowa

Employer branding stał się koniecznością. Zwłaszcza, jeśli grupą docelową są, owiani już wieloma legendami Millenialsi i Pokolenia Z. Niestety wciąż zbyt mało organizacji zdaje sobie sprawę w wartości z tego typu działań.

Employer branding? Dość żartów! W dobie Millenialsów i Pokolenia Z to rzecz kluczowa
Wciąż zbyt mało organizacji nie zdaje sobie sprawy z wartości employer brandingu. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA
  • W 2018 roku stopa bezrobocia bije kolejne rekordy. W maju wynosiła 6,1 proc. Rok 2017 zamknęliśmy ze wzrostem gospodarczym na poziomie 4,6 proc., największym od 6 poprzednich lat, na które zresztą też ciężko było narzekać.
  • Warunki do rozwoju biznesu w takiej sytuacji wydają się fantastyczne. Poniekąd.
  • Dyrektor sprzedaży zaciera ręce, szef HR płacze rzewnymi łzami. W naszej coraz bardziej mlekiem i miodem płynącej ekonomii, gigantycznym problemem staje się znalezienie dobrych, zaangażowanych pracowników.

Część biznesów od HRowego kryzysu uratował napływ pracowników z Ukrainy (nieoficjalnie mawia się nawet o 3 milionach osób), wykonujących jednak najczęściej prace niewymagające wysokiego poziomu kwalifikacji. Pomoc zza wschodniej granicy to jednak za mało, zwłaszcza w przypadku bardziej specjalistycznych zawodów.

Powszechnie mówi się o panującym w Polsce „rynku pracownika”, w którym to zatrudniany, nie zatrudniający dyktuje zasady. Pracodawca, rzekomo, stracił swoją władzę, a dodatkowo musi walczyć z nowymi „demonami” – roszczeniowymi, nielojalnymi i mało zaangażowanymi Millenialsami i wchodzącymi powoli na rynek pracy przedstawicielami Pokolenia Z. Taka narracja spędza sen z powiek setek HRowców w całym kraju, czy jest jednak prawdziwa?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Demonizujemy millenialsów? 

Prawie 70 proc. respondentów badania ARC Rynek i Opinia dla Gumtree.pl z maja 2018 stwierdziło, że traktuje pracę w życiu priorytetowo. W tym samym badaniu, owszem, widoczne były różnice pokoleniowe, ale sama chęć do pracy pozostawała niezmienna, niezależnie od wieku.

- Obecnie mamy do czynienia z demonizowaniem tzw. millenialsów. Tymczasem są bardzo proste sposoby na to, by zbudować odpowiedni kontakt z takim pracownikiem. Młodzi ludzie oczekują stałego kontaktu, muszą dostawać regularny feedback i mieć poczucie wpływu na firmę - wskazuje Marta Nadolińska, dyrektor rozwoju strategicznych rozwiązań biznesowych w AonHewitt w Polsce. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Employer branding? Dość żartów! W dobie Millenialsów i Pokolenia Z to rzecz kluczowa

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Khorsj 2018-07-03 11:18:40

    wzrost cen paliw jest tez przez to ze Trump zadecydowal o wyjściu USA z porozumienia nuklearnego z Iranem wiec przez jakis czas ceny paliw beda rosly. nic sie nie da zrobic.

  • laca 2018-07-03 10:21:08

    caly czas wszyscy narzekacie na smog. a teraz przez trumpa paliwa beda po 5 zeta

  • ozi 2018-07-03 09:59:56

    Paliwo zdrożało bo ceny ropy ida w gore przez Trumpa

  • dobry 2018-07-03 08:05:58

    zydzi znowy zrobili nam podwyzke cen benzyny

  • Karina 2018-07-03 07:48:56

    Kto by pomyślał, że tak diametralnie może się zmienić cena paliwa na stacjach. Szok w oczy pali. Wszystkie zagraniczne podnosza ceny. tylko nasi staraja sie trzymac

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.