Employer branding: Dlaczego warto budować markę pracodawcy?

Niska stopa bezrobocia w połączeniu z rekordowo wysokimi wskaźnikami rotacji mobilizują pracodawców do tworzenia coraz ciekawszych i oryginalniejszych sposobów, na budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding: Dlaczego warto budować markę pracodawcy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

6 kwi 2018 9:49


  • Specjalistom zajmującym się employer brandingiem brakuje przede wszystkim informacji i znajomości trendów.
  • Pojawiają się też trudności w przekonaniu osób decyzyjnych o konieczności budowania marki pracodawcy, a co za tym idzie – dysponowanie niewielkim budżetem.
  • Korzyści z posiadania strategii employer brandingowej są spore - napływ kandydatów, zaangażowanie pracowników czy usatysfakcjonowani klienci.

W raporcie HRM Institute „Employer Branding w Polsce 2017, aż 21 proc. respondentów przyznało, że ich organizacje nie posiadają strategii employer brandingowej, natomiast 61 proc. firm jest w trakcie jej tworzenia lub rozszerzania. Z tego samego raportu wynika też, że od lat, na pierwszym miejscu w zakresie odpowiedzialności za budowę marki pracodawcy jest dział personalny. Około 43 proc. firm właśnie jemu zleca pracę nad employer brandingiem. Na drugim miejscu pojawia się dział marketingu (20 proc.) W 9 proc. firm, są to działy komunikacji wewnętrznej lub zewnętrznej.

Realnie, nie ma znaczenia, kto w firmie zajmuje się employer brandingiem. Jeżeli działania będą odpowiednio zaplanowane, a zadania rozdzielone i odpowiednio przekazane do poszczególnych działów, to wdrożona strategia będzie przynosić zyski. Liczy się bowiem to czy osoby, które nad nią pracują posiadają kompetencje niezbędne w tej dziedzinie.

Czytaj też: Employer branding w natarciu. Jak zbudować silną markę pracodawcy?

Pracodawcy określili, że kompetencje osób zajmujących się w ich firmach employer brandingiem, wzrosły na przestrzeni ostatnich lat. Jednak nadal nie są one w pełni wystarczające. Aż 38 proc. ankietowanych pracodawców stwierdziło, że w tym obszarze, pracownikom brakuje kompetencji. Tylko 30 proc. uważa, że kompetencje pracowników są wystarczające.

Czego brakuje pracownikom w kwestii employer brandingu? Przede wszystkim informacji i znajomości trendów. Często posiadają oni przestarzałe wiadomości i nie znajdują czasu lub nie widzą możliwości rozwoju w tym zakresie. Pojawiają się również trudności w pozyskiwaniu i wdrażaniu nowych technologii, a także mierzeniu skuteczności podejmowanych działań. Jednak najważniejszy jest kłopot w przekonaniu osób decyzyjnych o konieczności budowania marki pracodawcy, a co za tym idzie – dysponowanie niewielkim budżetem.

Trzy wymiary korzyści pracodawcy

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
PZU

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

IMHO 2018-04-06 17:43:57

PZU? Żarty. Kto może ucieka z tego potwora. Rzeczy komunikowane na zewnątrz nie mają odzwierciedlenia w tym co się dzieje wewnątrz.