Employer branding, czyli to pracodawca musi przekonać do siebie kandydata

Proces poszukiwania pracownika zmienia swoje oblicze. Obecnie na rynku pracy, to kandydat dyktuje warunki potencjalnemu pracodawcy. Employer branding oraz inne techniki rekrutacji są coraz częściej wykorzystywane przez działy HR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding, czyli to pracodawca musi przekonać do siebie kandydata

  • Employer branding, czyli działania pozwalające zbudować markę pracodawcy, obniżają koszty prowadzenie rekrutacji i skracają trwanie tego procesu.
  • Dobre praktyki w tym zakresie, to m.in. programy poleceniowe. Pracownik polecił kandydata? Należy mu się nagroda.
  • Jak pracodawca ma udowodnić, że warto u niego pracować? Okazuje się, że dla kandydatów ważniejsze od wysokości pensji, są benefity pozapłacowe.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Glassdoor, szansa na zatrudnienie wartościowego pracownika wzrasta o 200 proc. poprzez inwestycję w employer branding. Poprzez słowo wartościowego, rozumie się niezawodnego i efektywnego. Już nie tylko największe firmy zaczynają dostrzegać, że np. przemyślane działania marketingowe są tak samo ważne, jak stworzenie pozytywnie kojarzącej się marki w oczach potencjalnych pracowników.

Jak tłumaczy Agnieszka Surowiec, dyrektor ds. HR i komunikacji w Intrum, działania pozwalające zbudować markę pracodawcy, obniżają koszty prowadzenie rekrutacji i skracają trwanie tego procesu. Wspomniane wyniki firmy Glassdor udowadniają, że employer branding przyczynia się do zwiększenie satysfakcji i zaangażowania pracowników w obowiązki, zwiększa ich lojalność - dzięki czemu spada m.in. liczba dowolnych odejść. 

Poleciłeś pracownika szefowi? Należy się nagroda

Obecnie, jak pokazują m.in. badania Zielonej Linii (Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia), prawie 7 na 10 osób znajduje zatrudnienie, dzięki poleceniu znajomego. Tzw. programy poleceniowe już teraz uważane są za efektywne.

Przykład dał australijski oddział marki Groupon. Kierownictwo firmy zaoferowało swoim pracownikom bony o wartości 10 dolarów, za każdą poleconą osobę, która zostanie zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli kandydat zostanie zatrudniony, firma zwiększa bonus do 200 dolarów. Mało tego, po pozytywnym upływie okresu próbnego, polecającego czeka kolejna nagroda - tym razem w wysokości 700 dolarów.

Z kolei Hubspot, amerykańska firma IT, czyli z branży, w której można obserwować zaciętą walkę o pracownika, zdecydowała się wypłacić rekordowe 30 tys. dolarów za polecenie kandydata, który zostanie zatrudniony i przejdzie 90-dniowy okres próbny.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2018-10-30 22:29:57

Ale wiecie, że płacenie za polecenie nowego pracownika to nie jest u nas nowa rzecz?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.