PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Employer branding: Co druga firma nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy

  • Justyna Koc
    jk
  • 23 sty 2018 8:36

Rynek pracownika wymusza na firmach proaktywne działania. Poszukują oni sposobów na to, aby zaprezentować się jako atrakcyjny pracodawca i stawiają na kampanie employer brandingowe. Ile pieniędzy na nie przeznaczają i kto się nimi zajmuje?

Employer branding: Co druga firma nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy
Co trzecia firma (37 proc.) ma budżet wizerunkowy na poziomie do 100 tysięcy złotych (poza budżetem rekrutacyjnym) (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Za działania employer brandingowe w firmie najczęściej odpowiadaja HR-owcy - wynika z badania HRM Institute.
  • Niestety wciąż połowa polskich firm deklaruje, że nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy.
  • Z kolei 16 proc. firm dbających o działania employer brandingowe nie mierzy ich efektywności.

Z badania przeprowadzonego przez HRM Institute "Employer branding w Polsce 2017" wynika, że za działania employer brandingowe odpowiada najczęściej dział personalny (43 proc. wskazań). W co piątej firmie tym obszarem zajmują się marketingowcy. Niektóre spółki tworzą specjalne jednostki, np. dział employer brandingu (8 proc.) czy dział zarządzania talentami (5 proc.).

Kto odpowiada za employer branding w firmie?
Kto odpowiada za employer branding w firmie?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Coraz więcej firm twierdzi, że osobom odpowiedzialnym za employer branding brakuje odpowiednich kompetencji (wzrost z 32 proc. do 38 proc.). Z kolei 30 proc. pracodawców uważa, że ich personel jest dobrze wykwalifikowany.

Czytaj też: Rekrutacja 2018: Employer branding nadal będzie w centrum uwagi

Strategia employer brandingowa

Niestety wciąż połowa polskich firm deklaruje, że nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy, z czego 21 proc. nie ma tej strategii i nic z tym faktem nie robi, a 29 proc. zauważa potrzebę jej posiadania i pracuje nad nią – wynika z badania HRM Institute.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employer branding: Co druga firma nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA