PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Employer branding: Co druga firma nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy

Rynek pracownika wymusza na firmach proaktywne działania. Poszukują oni sposobów na to, aby zaprezentować się jako atrakcyjny pracodawca i stawiają na kampanie employer brandingowe. Ile pieniędzy na nie przeznaczają i kto się nimi zajmuje?

  • Autor:jk
  • 23 sty 2018 8:36
Employer branding: Co druga firma nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy
Co trzecia firma (37 proc.) ma budżet wizerunkowy na poziomie do 100 tysięcy złotych (poza budżetem rekrutacyjnym) (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Za działania employer brandingowe w firmie najczęściej odpowiadaja HR-owcy - wynika z badania HRM Institute.
  • Niestety wciąż połowa polskich firm deklaruje, że nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy.
  • Z kolei 16 proc. firm dbających o działania employer brandingowe nie mierzy ich efektywności.

Z badania przeprowadzonego przez HRM Institute "Employer branding w Polsce 2017" wynika, że za działania employer brandingowe odpowiada najczęściej dział personalny (43 proc. wskazań). W co piątej firmie tym obszarem zajmują się marketingowcy. Niektóre spółki tworzą specjalne jednostki, np. dział employer brandingu (8 proc.) czy dział zarządzania talentami (5 proc.).

Kto odpowiada za employer branding w firmie?
Kto odpowiada za employer branding w firmie?

Coraz więcej firm twierdzi, że osobom odpowiedzialnym za employer branding brakuje odpowiednich kompetencji (wzrost z 32 proc. do 38 proc.). Z kolei 30 proc. pracodawców uważa, że ich personel jest dobrze wykwalifikowany.

Czytaj też: Rekrutacja 2018: Employer branding nadal będzie w centrum uwagi

Strategia employer brandingowa

Niestety wciąż połowa polskich firm deklaruje, że nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy, z czego 21 proc. nie ma tej strategii i nic z tym faktem nie robi, a 29 proc. zauważa potrzebę jej posiadania i pracuje nad nią – wynika z badania HRM Institute.

Co ciekawe, aż 51 proc. respondentów albo nie zna budżetów wydawanych na działania employer brandingowe (30 proc.), albo nie chce bądź nie może ich ujawnić (21 proc.).

Jak wskazują autorzy badania, brak znajomości budżetów może wynikać z faktu, że są one często połączone z budżetami rekrutacyjnymi lub nie ma jasnego wyodrębnienia kwot przeznaczonych na działania employer brandingowe.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employer branding: Co druga firma nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.