Rynek pracownika wymusza na firmach proaktywne działania. Poszukują oni sposobów na to, aby zaprezentować się jako atrakcyjny pracodawca i stawiają na kampanie employer brandingowe. Ile pieniędzy na nie przeznaczają i kto się nimi zajmuje?

- Za działania employer brandingowe w firmie najczęściej odpowiadaja HR-owcy - wynika z badania HRM Institute.
- Niestety wciąż połowa polskich firm deklaruje, że nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy.
- Z kolei 16 proc. firm dbających o działania employer brandingowe nie mierzy ich efektywności.
Z badania przeprowadzonego przez HRM Institute "Employer branding w Polsce 2017" wynika, że za działania employer brandingowe odpowiada najczęściej dział personalny (43 proc. wskazań). W co piątej firmie tym obszarem zajmują się marketingowcy. Niektóre spółki tworzą specjalne jednostki, np. dział employer brandingu (8 proc.) czy dział zarządzania talentami (5 proc.).

Coraz więcej firm twierdzi, że osobom odpowiedzialnym za employer branding brakuje odpowiednich kompetencji (wzrost z 32 proc. do 38 proc.). Z kolei 30 proc. pracodawców uważa, że ich personel jest dobrze wykwalifikowany.
Czytaj też: Rekrutacja 2018: Employer branding nadal będzie w centrum uwagi
Strategia employer brandingowa
Niestety wciąż połowa polskich firm deklaruje, że nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy, z czego 21 proc. nie ma tej strategii i nic z tym faktem nie robi, a 29 proc. zauważa potrzebę jej posiadania i pracuje nad nią – wynika z badania HRM Institute.

Co ciekawe, aż 51 proc. respondentów albo nie zna budżetów wydawanych na działania employer brandingowe (30 proc.), albo nie chce bądź nie może ich ujawnić (21 proc.).
Jak wskazują autorzy badania, brak znajomości budżetów może wynikać z faktu, że są one często połączone z budżetami rekrutacyjnymi lub nie ma jasnego wyodrębnienia kwot przeznaczonych na działania employer brandingowe.

KOMENTARZE (0)