Efekt "wow" nie jest celem employer brandingu. Jak zmierzyć skuteczność kampanii?

Budowanie wizerunku pracodawcy w czasach, kiedy o dobrych pracowników jest wyjątkowo trudno, staje się standardem. Nie zawsze jednak employer branding przynosi oczekiwane efekty. Problem w tym, że wiele firm nadal nie mierzy skuteczności prowadzonych działań.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Efekt "wow" nie jest celem employer brandingu. Jak zmierzyć skuteczność kampanii?

  • Coraz więcej pracodawców podchodzi poważnie do badania efektywności prowadzonych działań.
  • Wciąż jednak spora grupa pracodawców prowadzi kampanie bez jasnego określenia celów czy sposobów pomiaru.
  • Część osób odpowiedzialnych za employer branding obawia się tzw. „kejpiai”, bo wystawiają one na ocenę nie tylko kampanię EB, ale także ich pracę.

O sukcesie kampanii employer brandingowej możemy mówić wtedy, gdy udaje się osiągnąć założone cele. Najpierw jednak trzeba je określić zgodnie z zasadą SMART – muszą być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie. Najczęściej są to cele wizerunkowe, rekrutacyjne lub związane z wykorzystaniem określonych narzędzi czy mediów. Czasem firma chce także zwiększyć różnorodność w zespole, zmienić postrzeganie marki czy zwiększyć zaangażowanie pracowników.

Strategie employer brandigowe

Firmy są coraz bardziej tego świadome, zwłaszcza w obecnej sytuacji na rynku pracy. W raporcie HRM Institute "Employer branding w Polsce 2018" 53 proc. ankietowanych wskazało, że stworzyli strategię kształtowania wizerunku pracodawcy. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2017 r.

Czytaj też: Tych błędów należy unikać, budując markę pracodawcy

– Coraz więcej pracodawców, zwłaszcza tych, którzy przeznaczają na kampanie employer brandingowe duże budżety, podchodzi poważnie do badania efektywności prowadzonych działań. Wynika to z oczekiwań zarządu, który – wydając duże sumy na kampanie – oczekuje konkretnych rezultatów – komentuje Joanna Kotzian, menedżer ds. employer brandingu w HRK.

Przykładowo, w ubiegłym roku ruszyła kampania employer brandingowa Leroy Merlin pod hasłem „Dołącz do najlepszego zespołu”. To pierwsza w Polsce kampania wizerunkowa, która zachęca kandydatów do aplikowania, bazując na sponsoringu reprezentacji Polski w piłce nożnej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.