Dzień Sprzedaży Bezpośrednie: 90 proc. pracowników tej branży chwali sobie pracę

– Kondycja sprzedaży bezpośredniej w Polsce jest bardzo dobra, w Europie także. W zeszłym roku urośliśmy o ponad 4 proc., jeśli mówimy o obrotach, a liczba sprzedawców to prawie milion osób i rośniemy z roku na rok – mówi Ewa Kudlińska-Pyrz, przewodnicząca zarządu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dzień Sprzedaży Bezpośrednie: 90 proc. pracowników tej branży chwali sobie pracę

  • Elastyczne godziny pracy, możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy i bezpośredni kontakt z ludźmi to w ocenie konsultantów największe korzyści z zajęcia się sprzedażą bezpośrednią.
  • W branży jest już prawie milion osób, z których 90 proc. jest zadowolonych ze współpracy i zamierza ją kontynuować – wynika z badań IPSOS.
  • Zaprezentowano je z okazji VII Polskiego Dnia Sprzedaży Bezpośredniej w tym roku obchodzonego 23 października.

 

Wśród miliona konsultantów znajdują się przedstawiciele praktycznie każdej kategorii wiekowej. To grupa zróżnicowana również pod względem wykształcenia, płci czy miejsca zamieszkania.

– Rozbieżność wiekowa jest bardzo duża, najwięcej zatrudnionych mieści się w przedziale 25–45 lat. To ok. 60 proc. wszystkich sprzedawców, ale mamy także kilkunastoprocentowe grupy młodych ludzi i osób powyżej 55. roku życia – mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. – 65 proc. sprzedawców mieszka w miastach, 30 proc. na wsi i jest to duża różnica względem poprzedniego badania sprzed 10 lat, kiedy na wsi mieszkało tylko 13 proc.

Mniej więcej jedna trzecia sprzedawców pracuje w tej branży od ponad 10 lat, a jedna czwarta od pięciu – wynika z tegorocznego badania IPSOS na zlecenie SELDIA (Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej).

Sposób na dorobienie?

Zdaniem 80 proc. pracujących w sprzedaży bezpośredniej jest to dobry sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy – nie stanowi to dla nich głównego źródła utrzymania. Co drugi sprzedawca poświęca na to zajęcie maksymalnie 8 godzin tygodniowo. Możliwość dorobienia dodatkowych środków jest jedną z największych zalet tej branży podkreślaną przez konsultantów.

– Do zalet sprzedaży bezpośredniej w opinii konsultantów zalicza się również – a może przede wszystkim – niezależność. Nie tylko finansowa, która też jest bardzo istotna, lecz także fakt, że można być swoim własnym szefem. Ludzie bardzo cenią sobie to, że mogą pracować tyle, ile chcą, w miejscu, które im odpowiada, z osobami, które sami wybierają. To jedna z głównych przyczyn, dla których chcą pracować w tej branży przez dłuższy czas – mówi Mirosław Luboń.

Liczy się kontakt

Ponad 70 proc. zgadza się, że oferowane produkty są wysokiej jakości, a 90 proc. jest zadowolonych z reprezentowania firm z tego sektora i chętnie będzie kontynuowało taką współpracę. Trzy czwarte konsultantów uważa, że siłą sprzedaży bezpośredniej jest osobisty, tradycyjny kontakt i bezpośrednia relacja z klientem.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.