PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dwie zasady pomogą być skutecznym na LinkedInie

LinkedIn jest nie tylko dobrym narzędziem do nawiązywania kontaktów biznesowych, prezentowania działalności firmy i pracowników oraz umieszczania oferty o pracy, ale może służyć do budowania wizerunku zarówno pracodawcy jak i pracownika.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dwie zasady pomogą być skutecznym na LinkedInie

Opinię tę przedstawia firma doradcza w dziedzinie PR i komunikacji Procontent Communication, należąca do sieci firm Global Reach PR.

Omawia ona cztery najważniejsze zasady, dzięki którym można stworzyć skuteczne i reprezentatywne konto medium społeczniościowego.

Po pierwsze, trzeba wypełnić wszystkie pola na swoim profilu. Ich brak przekłada się  na jego nieefektywność i słabą widoczność w wyszukiwarce. To dlatego, że algorytm LinkedIna podczas wyszukiwania na początku wyświetla te konta, które są najbardziej wydajne, czyli wypełnione.

Na LinkedInie można założyć stronę firmową (LinkedIn Page) i stronę marki (Showcase Page). LinkedIn Page to strona podstawowa, na której można umieścić opis działalności, zatrudnionych pracowników, dane kontaktowe, obserwowane hashtagi i aktualności. Jest idealnym rozwiązaniem dla małych firm i organizacji.

Showcase Page to rozwiązanie wprowadzone dla firm, które zarządzają stronami kilku marek bądź są właścicielem produktu.

Po drugie, aby profil był w pełni skuteczny na początek należy dodać minimum 30 kontaktów. A później starać się go systematycznie rozszerzać.

Po trzecie, zalecają eksperci od PR, trzeba być „nieustannie aktywnym na profilu”, gdyż przez to buduje się wizerunek swój lub firmy. Taka aktywność ma dwa wymiary: polecania, komentowania i udostępniania treści innych oraz publikowanie własnych. Dzięki tym działaniom można promować swoje konto oraz zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie poprzez dzielenie się wiedzą.

Po czwarte, warto zaangażować samych pracowników w promocję firmy. „Ich rzecznictwo jest najlepszym sposobem na zwiększenie obecności na LinkedInie i wzrost zasięgu treści”, podkreślają eksperci od PR.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.