PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dobry employer branding, czyli jaki? Wskazówki i przestrogi

• Employer branding coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.
• Eksperci podkreślają, że istotna jest spójność wizerunkowa - rzeczywistość musi pokrywać się z kampaniami EB.
• Pytanie jednak, czy firmy są na to przygotowane.

Dobry employer branding, czyli jaki? Wskazówki i przestrogi
32 proc. respondentów badania HRM twierdzi, że osobom odpowiedzialnym w firmach za wizerunek pracodawcy brakuje odpowiednich umiejętności. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

Jak wynika z badania HRM Institute „Employer Branding w Polsce 2016”, za employer branding w polskich firmach nadal najczęściej odpowiedzialny jest dział personalny (47 proc. wskazań). Na drugim miejscu, podobnie jak w ubiegłych latach, uplasował się dział marketingu (11 proc.).

Kształtowanie wizerunku pracodawcy przejmowane jest także przez inne działy, specjalnie tworzone w tym celu, jak np. dział employer brandingu (9 proc.) czy dział zarządzania talentami (5 proc.). Z kolei w 9 proc. przypadków wskazano, że odpowiedzialność za budowanie marki pracodawcy spoczywa na zarządzie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kto jest odpowiedzialny za employer branding w polskich firmach? (Źródło: HRM)
Kto jest odpowiedzialny za employer branding w polskich firmach? (Źródło: HRM)

Ludzie na pierwszym miejscu

Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak zaznacza, że w ostatnich kilku latach employer branding stał się bardzo modny i każda duża firma chwali się, że dba o swój wizerunek jako dobrego pracodawcy. Niestety, nie zawsze jest to poparte faktami.

- Promowanie firmy w mediach czy deklarowanie, że pracownicy są jej najważniejszym zasobem, to na pewno sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi. Prawdziwy employer branding to zupełnie coś innego. Aby móc deklarować, że pracownicy są najcenniejszym zasobem firmy, należy wcześniej sprawdzić czy oni faktycznie tak uważają. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko znikomy procent firm bada postawy i opinie pracowników. Mało która firma sprawdza, co pracownicy sądzą o pracach działu HR, co myślą o kierujących nimi menedżerach, jak bardzo są zaangażowani w codzienne obowiązki – komentuje Kazimierz Sedlak.

Jego słowa potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez Sedlak&Sedlak na próbie 10 494 osób. Wynika z niego, że tylko 25 proc. pracowników uważa, że firma traktuje ich jako swój najważniejszy zasób. 27 proc. badanych nie ma jednoznacznego zdania na ten temat, a najwięcej, bo aż 48 proc. respondentów jest zdania przeciwnego.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Dobry employer branding, czyli jaki? Wskazówki i przestrogi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Artmetic 2017-02-02 22:06:20

    Employer branding, marketing: artmetic.pl

  • HRM Institute 2017-01-27 18:27:19

    Dziękujemy za informację o badaniu EB w Polsce 2016. A dziś ruszyła nowa edycja badania - zapraszamy wszystkich do udziału!

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.