- Przy tworzeniu contentu powinniśmy zapomnieć na chwilę o sobie i skupić się na tym czego oczekuje i potrzebuje nasz odbiorca - mówi Greta Gryz, junior employer branding & community specialist w Netguru.
- Autor:jk
- •19 lut 2018 21:23

- Content employer branding to działanie polegające na tworzeniu treści opartej na potrzebach kandydatów oraz wyznaczonych celach strategii rekrutacyjnej i EB.
- Jak wynika z analiz firmy Bulldogjob.pl, ponad 40 proc. firm potwierdza, że wartościowy content skrojony na miarę zainteresowań kandydata jest niezwykle ważnym narzędziem.
Content employer branding pozwala firmom budować profesjonalny wizerunek. Jak pokazują badania przedstawiające pracodawców oczami pracowników przeprowadzone przez portal GlassDoor, aż 69 proc. kandydatów nie przyjęłoby oferty pracy w firmie o złej reputacji, nawet jeśli byliby w danej chwili bezrobotni.
Czytaj też: Content marketing wkracza do świata HR
To pokazuje, jak ważny jest wizerunek pracodawcy. Narzędzia do jego budowania, które wykorzystać można w content employer brandingu to przede wszystkim:
- artykuły na firmowym blogu czy w mediach;
- ogłoszenia o pracę;
- zakładka „kariera” na firmowej stronie;
- profil firmowy w sieci;
- social media;
- materiały drukowane;
- obecność na targach pracy i konferencjach.
Dla wielu firm tworzenie wartościowych treści o charakterze rekrutacyjnym to rozwiązanie pozwalające na dotarcie do pasywnych kandydatów, których szczególnie dużo jest w branży IT. Jak potwierdzają badania portalu Stack Overflow aż 62 proc. badanych pracowników IT przyznało, że chociaż aktywnie nie szukają pracy, to są otwarci na nowe możliwości.
Cztery kroki do działania
Content employer branding jest rozwiązaniem, z którego mogą korzystać wszystkie firmy. Jak wynika z poradnika „Trendy HR w 2018. Content Employer Branding”, aby zbudować strategię działania w tym zakresie, warto określić sobie plan działania.
Czytaj też: Pracownik a social media: Jak zachęcić go do promowania firmy w sieci?

KOMENTARZE (2)