PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Content employer branding w czterech krokach

- Przy tworzeniu contentu powinniśmy zapomnieć na chwilę o sobie i skupić się na tym czego oczekuje i potrzebuje nasz odbiorca - mówi Greta Gryz, junior employer branding & community specialist w Netguru.

  • Autor:jk
  • 19 lut 2018 21:23
Content employer branding w czterech krokach
Content employer branding jest rozwiązaniem, z którego mogą korzystać wszystkie firmy. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Content employer branding to działanie polegające na tworzeniu treści opartej na potrzebach kandydatów oraz wyznaczonych celach strategii rekrutacyjnej i EB.
  • Jak wynika z analiz firmy Bulldogjob.pl, ponad 40 proc. firm potwierdza, że wartościowy content skrojony na miarę zainteresowań kandydata jest niezwykle ważnym narzędziem.

Content employer branding pozwala firmom budować profesjonalny wizerunek. Jak pokazują badania przedstawiające pracodawców oczami pracowników przeprowadzone przez portal GlassDoor, aż 69 proc. kandydatów nie przyjęłoby oferty pracy w firmie o złej reputacji, nawet jeśli byliby w danej chwili bezrobotni.

Czytaj też: Content marketing wkracza do świata HR

To pokazuje, jak ważny jest wizerunek pracodawcy. Narzędzia do jego budowania, które wykorzystać można w content employer brandingu to przede wszystkim:

  • artykuły na firmowym blogu czy w mediach;
  • ogłoszenia o pracę;
  • zakładka „kariera” na firmowej stronie;
  • profil firmowy w sieci;
  • social media;
  • materiały drukowane;
  • obecność na targach pracy i konferencjach.

Dla wielu firm tworzenie wartościowych treści o charakterze rekrutacyjnym to rozwiązanie pozwalające na dotarcie do pasywnych kandydatów, których szczególnie dużo jest w branży IT. Jak potwierdzają badania portalu Stack Overflow aż 62 proc. badanych pracowników IT przyznało, że chociaż aktywnie nie szukają pracy, to są otwarci na nowe możliwości.

Cztery kroki do działania

Content employer branding jest rozwiązaniem, z którego mogą korzystać wszystkie firmy. Jak wynika z poradnika „Trendy HR w 2018. Content Employer Branding”, aby zbudować strategię działania w tym zakresie, warto określić sobie plan działania.

Czytaj też: Pracownik a social media: Jak zachęcić go do promowania firmy w sieci?

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Content employer branding w czterech krokach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Dev_ill 2018-03-15 09:54:59

    Starając sie o pracę w wymarzonej firmie, która da mi np. ogromne możliwości rozwoju i samorealizacji staram się uszanować politykę wynagrodzeń w danej firmie, która nie koniecznie musi wszedzie machać widełkami - a nie tylko ślepo podążać ścieżką jedynej słusznej wartości 15k. Jeżeli twoje umiejętności są rzeczywiście poparte wartościowym kodem nie musisz się zamartwiać się czy dobijesz do magicznej wartości 15k. A do fapowania przed ekranem są inne stronki niż www z ofertami pracy xD.

  • IMHO 2018-02-20 08:52:05

    95% osób oczekuje, że w ofercie pracy będzie podana wysokość wynagrodzenia.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.