Co zrobić jak zostałeś opisany przez pracowników w internecie?

Internet to główne miejsce, w którym pojawiają się opinie o pracodawcach. Mogą one mieć różny, nierzadko krytyczny charakter. Nie wszystkie z nich pisane są jednak przez niezadowolonych pracowników (byłych i obecnych). Część z nich może okazać się atakiem na pracodawcę ze strony konkurencji i zwolnionych np. dyscyplinarnie pracowników, którzy chcą dopiec swojej dawnej firmie. Niezależnie od tego, czy wpisy związane z pracodawcą są prawdziwe, czy też nie, pozytywne tudzież negatywne, wymagają one reakcji firmy. Jak zatem reagować na komentarze? Co powinien zrobić pracodawca, aby budować swój korzystny wizerunek w internecie? Przede wszystkim powinien reagować na opinie - niezależnie od ich charakteru.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co zrobić jak zostałeś opisany przez pracowników w internecie?

Monitorowanie wpisów na swój temat

Nie tylko pracodawcy mogą publikować w sieci informacje na własny temat, czy ogłoszenia o pracę, np. w serwisie www.gowork.pl. Także i ich pracownicy - obecni i byli mają szansę na pozostawienie swojej opinii w portalach opiniotwórczych i w serwisach społecznościowych. Dziś każdy z nas może wypowiadać się na dowolny temat w internecie i kreować treści, jakie są w nim publikowane. Niestety bywa, że osoby nieuczciwe nadużywają swoich praw. Czują się całkowicie anonimowo i bezkarnie, dlatego z nudów czy z własnej frustracji wypisują negatywne komentarze na temat danej firmy i warunków zatrudnienia u pracodawcy. Być może właśnie dlatego, część użytkowników wciąż nie do końca wie czy ufać opiniom pojawiającym się w internecie.

Grupa wciąż niezdecydowanych użytkowników, z czasem wyrobi sobie jednak swoje zdanie na temat opinii. Pracodawca, który już teraz wejdzie w interakcje z użytkownikami, ma duże szanse na zbudowanie wiarygodnego wizerunku w ich oczach. Należy pamiętać, że w internecie tylko z pozoru jest się anonimowym. Najważniejsze, aby przedsiębiorca był tego świadomy i w odpowiednim czasie reagował na pomówienia. Monitorowanie mediów internetowych, w tym przede wszystkim mediów społecznościowych, to bardzo ważne zadanie. Przy tym pracodawca powinien wypełniać zadania z zakresu Employer Brandingu, czyli budowania swojej własnej, pozytywnej marki w postaci pracodawcy z wyboru. Może tego dokonać za sprawą serwisów internetowych, na podstawie wpisów opinii komentujących i swoich ogłoszeń rekrutacyjnych, jakie publikuje np. na www.gowork.pl. Dzięki temu powstanie strona pracodawcy, swego rodzaju portfolio, z którego będą mogli korzystać również potencjalni pracownicy, w celu zweryfikowania, czy rzeczywiście chcą pracować w takiej firmie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.