PARTNER PORTALU partner portalu

Co zrobić by benefity nie były kasą wyrzuconą w błoto?

Benefity wpływają na wybór miejsca pracy, gdy płaca przestaje być głównym kryterium podejmowania decyzji. Pytanie tylko, czy polscy pracownicy znają zakres dodatkowych świadczeń pozapłacowych jakie im są oferowane? Z tym bywa różnie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co zrobić by benefity nie były kasą wyrzuconą w błoto?

  • Niskie bezrobocie skłania pracodawców do rozszerzania oferowanych benefitów pozapłacowych.
  • Korzyści z benefitów powinny być przedstawiane pracownikom w przejrzysty i atrakcyjny sposób.
  • Większość pracowników nie zna szczegółowego zakresu swojej polisy grupowej, a co za tym idzie, nie wie, na co może liczyć ze strony ubezpieczyciela.

Stopa bezrobocia w Polsce osiągnęła rekordowo niski poziom - 5,3 proc. Według Głównego Urzędu Statystycznego zarejestrowanych jest obecnie 877,1 tys. bezrobotnych. Jeszcze pięć lat temu było ich ponad dwa razy więcej.

Taka sytuacja na rynku pracy powoduje, że pracodawcom coraz trudniej jest pozyskać pracowników. W związku z tym szukają rozwiązań, które pozwolą im stawić czoła brakom kadrowym. Jednym z powszechnie stosowanych rozwiązań jest oferowanie bogatych pakietów benefitów pozapłacowych, wśród których znajdują się grupowe ubezpieczenia na życie oraz polisy zdrowotne.

- Problem najczęściej tkwi w nieodpowiednim przedstawieniu korzyści wynikających z ubezpieczenia. Większość osób, nawet ubezpieczonych, nie zna zakresu polis - zauważa Tomasz Kaniewski, dyrektor biura ubezpieczeń na Życie EIB. Jak dodaje, pracownicy mają jedynie częściową wiedzę na temat dostępnych świadczeń. Nierzadko dochodzi więc do sytuacji, w których nawet najlepiej i najkorzystniej skonstruowany program ubezpieczenia nie jest doceniany przez pracowników. - Powoduje to zatem, że grupowe ubezpieczenie jest dla firmy wyłącznie kosztem, który nie ma żadnego przełożenia na zadowolenie pracowników i atrakcyjność zatrudnienia w przedsiębiorstwie - dodaje ekspert.

Czego oczekują pracownicy?

Odpowiednie dopasowanie zakresu i przedmiotu ubezpieczenia do oczekiwań pracowników jest zagadnieniem wielowątkowym. Wybierając ubezpieczenie, trzeba wypracować kompromis pomiędzy kilkoma pokoleniami zatrudnionych, którzy mają odmienne potrzeby.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.